הכתב החרדי של גלי צה"ל הרגיז את הימין ונקרא לבירור

מיכאל שמש, אמר בשידור חי כי הבניה בכפר השילוח "בעייתית" ועורר עליו את חמת הימין. מפקד גל"צ: "לאחר בירור, זוהי הייתה תקלת עריכה בלבד. מקפידים על דיווח מדויק"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/06/16 23:48 כד באייר התשעו

הכתב החרדי של גלי צה"ל הרגיז את הימין ונקרא לבירור
Tomer Neuberg, פלאש 90, צילום: Tomer Neuberg, פלאש 90

כתב גל"צ החרדי, מיכאל שמש, הצליח להרגיז את הימין כאשר סיקר את נושא הבניה בכפר השילוח בירושלים העתיקה, מפקד גל"צ הודיע כי מדובר היה בתקלת עריכה בלבד.

שמש, השמיע על פי הטענות את דעתו הפרטית כשאמר כי מדובר ב"בנייה בעייתית" שעתידה לקום ב"התנחלות" שבסילוואן. הדברים עוררו סערה רבתי ובארגוני הימין פנו לגל"צ בטרוניה כי מדובר בהטיה פוליטית של הכתב.

מפקד גל"צ, ירון דקל ערך היום (רביעי) בירור עם הכתב, שהעלה כי בשל תקלת עריכה הכתב מיכאל שמש לא ציין שהוא מצטט מהודעת ארגון השמאל 'עיר עמים' בעניין הבנייה בסילוואן ונוצר רושם מוטעה כאילו מדובר בעמדת הכתב.

מפקד גלי צה״ל הדגיש בתגובתו כי "כתבי התחנה מקפידים על מקצוענות ואתיקה ועל דיווח מדויק והגון ללא הטיה כלשהיא לשום כיוון".

בתקופה האחרונה נדרש מפקד התחנה לכמה מקרים של בירורים ואף השעיות מול כתבי התחנה. אתמול פרסמנו כי ג'קי לוי יחזור לשדר לאחר שהושעה כשסיפר בשידור חי מחוויתו האישית בסכסוך מול גרושתו. בנוסף, לפני כמה שבועות אולץ המגיש החדש של התחנה, אראל סג"ל להתנצל על ציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו על דברי סגן הרמטכ"ל יאיר גולן.