הכנסת הצדיעה לחב"ד: "הסיירת של העם היהודי"

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת הצדיעה לתנועה העולמית בשל תרומתה לחיזוק הערכים היהודיים והציוניים בתפוצות. שר החוץ: הישיבות של חב"ד עשו מהפכה

חדשות כיפה אורי פולק 18/07/11 16:07 טז בתמוז התשעא

הכנסת הצדיעה לחב"ד: "הסיירת של העם היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

הכנסת הצדיעה היום (ב') לתנועת חב"ד העולמית, זאת בשל תרומתה הגדולה לחיזוק הערכים היהודיים והציוניים בתפוצות. בדיון שערכה ועדת העלייה והקליטה השתתפו שרי החוץ והפנים של ישראל, לצד חברי כנסת רבים, כמעט מכל סיעות הבית.

"כולנו שליחים של חב"ד. המטרה שלנו היא לחבר היום את גופי השלטון, הסוכנות ומשרדי הממשלה לפעילות של חב"ד בעולם", כך אמר במהלך הדיון יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ דני דנון (הליכוד). לדבריו, "השליחים הם הסיירת של העם היהודי שהולכים לכל המקומות הקשים. מעכשיו יהיה לכם גיבוי ממלכתי כי אתם השגרירים של העם היהודי. כשאני פועל למען יהודים בחו"ל אני מרגיש כמו שליח של חב"ד".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ציין בדבריו כי "אם מדינת ישראל לא תהיה מדינה יהודית - אין טעם לקיומה. שרדנו כל השנים כי ידענו לשמור על המורשת והמסורת שלנו". השר ליברמן הוסיף כי "אין דבר יותר חשוב מחינוך יהודי וכמי שגדל בחבר העמים, אני צובט את עצמי מחדש כל פעם שאני נוכח במהפכה היהודית המתרחשת היום בארצות אלו. הישיבות, הכוללים ובתי הספר עושים מהפכה בלתי-תאומן".

שר החוץ הוסיף בדבריו "יותר חשוב מסיוע החוץ ומהפעילות הדיפלומטית שלנו - המשימה היא להעלות את כל העם היהודי לארץ. כל היהודים מכל הגלויות".