הכניסה בשבת אסורה

הרב אליישיב קורא לציבור שלא להגיע לכותל המערבי בשבת מחשש לחילול שבת בשל מצלמות האבטחה

חדשות כיפה אפרת רוט-הלוי 18/08/09 00:00 כח באב התשסט

קריאה מפתיעה מחצרו של הרב יוסף שלום אלישיב מבקשת מהציבור החרדי שלא להגיע לכותל המערבי ביום השבת, עקב חילול שבת שנגרם על ידי מצלמות האבטחה.


על פי ההלכה, טוענים בביתו של הרב, חל איסור ללכת בעיר העתיקה בשל צילום אוטומטי של העוברים והשבים בידי מצלמות האבטחה במקום. האדם העובר מתחת למצלמות האבטחה גורם לטענתם חילול שבת ישיר. עם זאת, למרות הקריאה, בשבת האחרונה היה הכותל היה גדוש מתפללים חרדים.

הסערה החלה עוד לפני כחצי שנה, אז סיכמו אנשיו של הרב אלישיב, נציגי המשטרה ורב העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצאל, על מנורה מיוחדת שתסמן לבאים מתי המצלמות נמצאות במתכונת שבת המאפשרת את פעולתם ללא חילול שבת.


לאחרונה פנו אנשיו של הרב אלישיב למשטרת ירושלים וביקשו להחמיר באמצעים הטכנולוגיים, שלטענתם אינם מספקים. משטרת ירושלים דחתה את הבקשה לערוך שינויים נוספים בתוכנה, ועל כן יצאה ההודעה מטעמו של הרב כי אין ללכת לכותל בשבת.


"כולם מוזמנים לבוא ולפקוד את הכותל המערבי בימי שבת" אומר רב העיר העתיקה, הרב נבנצאל, "אין כאן עניין של איסור מכה בפטיש", אמר הרב. "הרי המשטרה אינה זקוקה לתמונה שלי שמצולמת, אלא אם כן אני בא עם כוונות זדוניות. ברגע שהמשטרה אינה זקוקה לתמונה, היא בעצם לא שווה כלום. אם כן, איני מייצר שום דבר ואין כאן חילול שבת"