הישיבות התיכונית רמסו את התרבות הספרדית

בראיון ברדיו קול בר אילן טען פרופסור אשר כהן כי לישיבות יש חלק נכבד ברמיסת התרבות הספרדית. עם זאת אמר כי יש שיפור בפערים בין מזרחיים ואשכנזים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/14 16:17 ה בשבט התשעד

הישיבות התיכונית רמסו את התרבות הספרדית
יחצ, צילום: יחצ

פרופסור אשר כהן התראיין אתמול (א') בתוכנית 'צומת בר אילן' של רדיו הסטודנטים בקמפוס ונשאל בדבר הטענה כי גם ב2014 קיימת אפליה כנגד הציבור המזרחי בישראל. "המציאות שיש פערים בין מזרחיים ואשכנזים מוכרת וידועה, אך אנו נמצאים במגמת שיפור תמידית, כמו לדוגמה בתחום הצבאי, שאנו רואים את השתלבותם של בני עדות המזרח בכל דרגות הקצונה הבכירות".

כהן טען כי כיום ישנם מחקרים המצביעים על מעמד בינוני מזרחי גדול מאוד, מצב המצביע על שיפור משמעותי במצבם אסוציו-אקונומי. פרופסור כהן גם התייחס לתופעה שישנם אנשים המשנים את שמות משפחותיהם המזרחיים מביטון לבר ופיחמה לנבון ואמר כי:"כיום אין שום לחץ תרבותי לשנות את שם המשפחה המזרחי ומקרה אחד או שניים לא מצביעים על מגמה,פעם כל המגמה הייתה אירופצנטרית , כיום יש שיפור עצום בנושא הזה".

עם זאת, כאשר נשאל על המצב בישיבות התיכונית, בו תלמידים יודעים לשיר את כ-אכסוף בעל פה ולא יודעים פיוט אחד משירת הבקשות הגיב כי: "אין ספק שהישיבות התיכונית היו אשכנזיות וכחלק מתהליך זה הם רמסו את התרבות הספרדית".