הישג לבנט: פורום פעילי השטח יתמוך בו בוועידת החוקה

בישיבה של פעילים עם השר בנט נקבע כי פורום פעילי השטח של המפלגה יוכר באופן רשמי, יועצם מעמד הצעירים ויחוזק הכוח המוניציפלי של הפעילים, ובתמורה יתמכו לפחות חלק מהפעילים בבנט בוועדת החוקה

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 08/07/14 20:49 י בתמוז התשעד

הישג לבנט: פורום פעילי השטח יתמוך בו בוועידת החוקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בימים האחרונים נעשות ישיבות קדחתניות בבית היהודי על מנת להגיע לנוסח מוסכם של חוקת המפלגה, שצפויה לעלות לאישור ביום חמישי הקרוב. אמש (ב') נפגשו פעילים עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בניסיון להגיע להסכמות.

בפגישה הגיעו ראשי פורום פעילי השטח, הפורום של הפעילים המרכזיים במפלגה, ובנט להבנות שנות. בין היתר סוכם כי פורום הפעילים יוכנס לחוקת הבית היהודי כפורום פעילי השטח הרשמי של המפלגה, יועצם מעמד הצעירים, יחוזק הכוח המוניציפלי של פעילי המפלגה ועוד. בתמורה להבנות יתמוך הפורום ברובו בבנט. מגיעים אלו לקראת סגירה.

פורום פעילי השטח כולל פעילים בולטים בהובלת הרצל יחזקאל ורז קיל מירושלים. עוד פעילים בולטים בפורום: סגן ראש העיר רעננה חיים גולדמן, יו"ר הבית היהודי בשומרון דוידי בן ציון, פעיל השכונות אבשלום בן דוד מתל אביב, שלמה גורי יו"ר וועד העובדים בעייריה בני ברק, דרורה כהן חברת מועצת העיר רעננה, דני בשארי חבר מועצת העיר נתניה ועוד. עם זאת, לא ברור כרגע האם כל הפעילים בפורום יסכימו להסכם מול בנט.

חלק מהפעילים נמצאים לקראת סגירה ותמיכה בבנט בוועדת החוקה שתתכנס ביום חמישי הבא. בין היתר יתמכו בבנט פעילים, כפי הנראה בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי ויו"ר אמונה ליאורה מינקה.

על פי גורמים במפלגה, עיקר ההתנגדות הפנימית נגד בנט מגיעה מצידם של חברי הכנסת מוטי יוגב ויוני שטבון, וכן מחנה איציק משה בירושלים. המחנה בירושלים נחלש משמעותית בעקבות תמיכתם המסתמנת של יחזקאל וקיל בבנט, שכן אלו שולטים בכמחצית מהסניף הירושלמי של המפלגה.

הפורומים נותנים מענה לפעילות ההולכת וגוברת במפלגה ולדרישת הפעילות מהשטח. ככלל, כל הפעילות שתתהווה המפלגה תראה באור חיובי ותיתן לה מענה", אמרו בבית היהודי בתגובה.