הישגים אדירים לציונות הדתית במסגרת ההסכם הקואליציוני

"הבית היהודי" תשלוט בכל הצמתים המרכזיים שחשובים למגזר, נוסף על 5 משרדים וועדת הכספים. ההסכם מעניק למפלגה שליטה נרחבת גם ברבנות, בשירות הלאומי ובגרעינים התורניים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/03/13 16:54 ד בניסן התשעג

הישגים אדירים לציונות הדתית במסגרת ההסכם הקואליציוני
כיפה, צילום: כיפה

מפלגת ”הבית היהודי“ חתמה היום (שישי) בשעות הצהריים על ההסכם הקואליציוני עם ”הליכוד“, לאחר פגישות שנמשכו עד שעות הבוקר המוקדמות. מספר שעות מאוחר יותר נחתם הסכם קואליציוני גם עם מפלגת ”יש עתיד“ של יאיר לפיד. הממשלה ה-33 צפויה להשבע אמונים ביום שני הבא.

מה שעיכב את החתימה על ההסכמים הייתה החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור בו מסיכום קודם ולבטל את מעמדם העתידי של יאיר לפיד ונפתלי בנט כסגניו. נתניהו לחץ - ובנט ולפיד נעתרו לבקשתו.

במסגרת ההסכם, בנט יקבל לידיו את משרד התמ“ת, בעל סמכויות מורחבות, כמו גם את ראשות ועדת השרים לענייני יוקר המחיה, הריכוזיות המשק ועידוד התחרותיות. כמו כן, הבית היהודי תעמוד בראש הוועדה המשותפת בכנסת לשיוויון בנטל. כזכור, המפלגה השיגה 5 משרדים: כלכלה, שיכון, גמלאים, דתות, תפוצות וירושלים ואת ראשות ועדת הכספים. ועידת המפלגה אמורה לאשר את ההסכם הקואליציוני ביום ראשון הקרוב, בשעה 18:00. עוד קודם לכן, במוצ“ש, תתכנס סיעת ”הבית היהודי“ לאישור ההסכם.

(צילום: יחצ)

הישג מגזרי נוסף שהושג על ידי בנט היא ההחלטה להקים מנהלת לזהות יהודית, תחת משרד הדתות, שתקדםפרויקטים בנושא ותנהל גם את הרבנות הראשית והמקומות הקדושים - תחום שהיה עד כה בידי משרד התיירות. כמו כן תקבל המפלגה את האחריות התקציבית על וועדות ההיגוי של פרויקט ”תגלית“, ”מסע“, ועדת התאום, הפורום למאבק באנטישמיות וגופים נוספים שינוהלו תחת משרד ירושלים והתפוצות. המפלגה תנהל גם את מנהלת השירות האזרחי-לאומי, מנהלת ”תנופה“ האחראית לטיפול במפוני גוש קטיף וכל ועדות ההיגוי שקשורות בירושלים.

בנוסף, הגרעינים התורניים ינוהלו תחת ידיו של ח“כ אורי אריאל, מספר 2 ברשימת ויו“ר צוות המו“מ של המפלגה, אשר יקבל לידיו את משרד הבינוי והשיכון.

יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, אמר היום כי ”הבטחנו בבחירות לדאוג ליוקר המחיה, להגביר את התחרותיות במשק ולהחזיר את הנשמה היהודית למדינה - וכעת השגנו את הכלים לכך. זאת ממשלת ההזדמנות הגדולה-ולא נפספס אותה. שבוע הבא מתחילים לעבוד - כולנו ביחד“. בעמוד הפייסבוק שלו הוא בירך על ההישג וכתב: ”אני מאחל לראש הממשלה נתניהו, ולכולנו, שרי הממשלה, שנזכור שאנו שליחי ציבור, מחויבים לכל עם ישראל ולכל אזרחי מדינת ישראל“.