היסטוריה: שביל ישראל יעבור גם בירושלים

לכבוד חגיגות 50 השנה לאיחוד ירושלים ישונה מסלול שביל ישראל שלא עבר עד היום במקומות שלגביהם יש 'מחלוקת מדינית'. למרות השינוי המסלול לא יעבור בכותל המערבי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/12/16 08:25 כו בכסלו התשעז

היסטוריה: שביל ישראל יעבור גם בירושלים
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, הודיעה במכתב ששיגרה לשר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים והמורשת זאב אלקין כי בימים אלה מקודם תוואי מעודכן לשביל ישראל, שעובר בתחומי ירושלים ונועד להחליף את השביל המסומן כיום. התוואי החדש ישתרע על פני כמה קילומטרים בתוך שטח העיר. המסלול טרם גובש סופית, אך בשלב זה ידוע כי הוא יעבור בשכונת עין כרם ולא יגיע לכותל המערבי. כך פורסם היום בידיעות אחרונות.

שביל ישראל מגיע מקיבוץ דן בצפון ועד אילת, הוא משתרע על פני מעל אלף קילומטרים, אך עד היום לא כלל בתוכו את ירושלים. השביל אינו עובר במקומות שלגביהם קיימת מחלוקת מדינית, כמו רמת הגולן, יהודה ושומרון וירושלים. בתוואי הנוכחי השביל נושק לירושלים, אולם לא בא בשעריה, אלא מגיע לקיבוץ צובה ועובר דרך הסטף לחורבת חנות.

החברה להגנת הטבע, יחד עם השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, מקדמים תוואי חדש ומעודכן לשביל, כך כפי שפורסם ב-ynet. על פי התוואי השביל יעבור בתוך ירושלים והמטיילים יצעדו מספר קילומטרים בתוך העיר. ככל הנראה השביל לא יעבור בכותל המערבי.

השר אלקין ומנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, סיכמו ביניהם כי אישור התוואי החדש של השביל יסתיים סמוך ליום ירושלים ויצויין כחלק מחגיגות 50 השנה לאיחוד העיר.

(צילום: פלאש 90)