הילד יידה אבנים? המדינה תקצץ את קצבת הילדים עבורו

הצעת חוק של ח"כ מוטי יוגב מבקשת לקצץ בחצי את קצבת הילדים להורה שילדו הורשע בעברה על רקע לאומני. "לא ייתכן שהורה שילדו פוגע בביטחון המדינה, יקבל ממנה עבורו הטבות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/11/14 11:23 יא בחשון התשעה

הילד יידה אבנים? המדינה תקצץ את קצבת הילדים עבורו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יידויי האבנים ההמוניים ועבירות אלימות אחרות על רקע לאומני, המבוצעות על ידי קטינים כחלק מתשתית הטרור, פוגעות קשות בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה והפכו בזמן האחרון למכת מדינה.

לאור התגברות האירועים האלימים בשבועות האחרונים בירושלים בהם לוקחים חלק גם קטינים, הגיש ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב יחד עם קבוצת ח"כים, הצעת חוק שתפחית ב-50% את קצבת הילדים להורה שילדו הורשע בעבירה על רקע לאומני.

המציאות המשפטית כיום מאפשרת לקנוס הורה שילדו הורשע בעבירה אך כלי זה נותר ברוב מוחלט של מקרים ללא שימוש. כך יוצא שמערכת האכיפה נותרת, פעם אחר פעם, ללא כלי הרתעתי מוצלח שייתן מענה משמעותי להרתעת קטינים מביצוע עבירות, ועל אחת כמה וכמה כאשר עבירות אלה מבוצעות על רקע לאומני.

הצעת החוק מבקשת לקבוע מנגנון הפחתה של 50% מקצבת הילדים המשולמת להורי קטין המורשע בעבירות על רקע לאומני, ללא שיקול דעת, וזאת מתוך הבנה כי מדובר בקטין המבקש לפגוע באותה מדינה המשלמת להוריו קצבה חודשית שמטרתה עזרה ותמיכה בגידולו וחינוכו.

כיום קיים מנגנן דומה כאשר אדם מורשע בעבירה של פגיעה בביטחון המדינה, בית המשפט רשאי להנחות את הביטוח הלאומי להפחית לו דמי גמלה. הצעת החוק מבקשת להחיל מנגנון דומה גם ביחס לקצבת ילדים המשולמת להורי קטינים שהורשעו בעבירות בעלות רקע לאומני או בזיקה לאירוע טרור.

יוזם החוק ח"כ יוגב: "לצערי בשנים האחרונות ירדה מאד ההרתעה במזרח ירושלים, שם הערבים נהנים מאזרחות מלאה וזה דבר שהם לא היו מוותרים עליו בחיים. לא ייתכן שהורה שילדו פוגע בביטחון המדינה ומסכן חיי אדם, יקבל ממנה עבורו הטבות. זהו עוד כלי משפטי נוסף שיצור הרתעה בנוסף למאמצים הביטחוניים והמוניציפליים לטובת הערבים והיהודים כאחד, שיחזירו את השקט והביטחון לירושלים המאוחדת - בירת ישראל"

על החוק חתומים בנוסף הח"כים: דודו רותם (ישראל ביתנו), אלעזר שטרן (התנועה), מירי רגב, יריב לוין, משה פייגלין וחיים כץ (הליכוד), איילת שקד וזבולון כלפא (הבית היהודי) ואברהם מיכאלי (ש"ס).