היועץ המשפטי של הכנסת: הכספים יועברו רק למפד"ל

הכנסת סיכלה את מהלכם של השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, שביקשו לפתוח חשבון בנק נפרד לסיעת "הבית היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק 13/06/11 14:02 יא בסיון התשעא

היועץ המשפטי של הכנסת: הכספים יועברו רק למפד"ל
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

סוף פסוק לפרשת החשבון הכפול של "הבית היהודי" - מפד"ל: היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, פרסם היום (ב') חוות דעת משפטית לפיה העברת כספי מימון המפלגות חוקית אך ורק אל חשבון המפד"ל ולא אל חשבון נפרד, כפי שניסו ליזום השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, בשבוע שעבר.

"בא הכוח הסיעה אינו רשאי לבקש מהכנסת להעביר כספים לחשבון הבנק שאינו חשבונה של המפלגה, והוא גם אינו רשאי להחליט על ניהול חשבונות המפלגה שלא על דעת הגורמים המוסמכים בה", קבע עו"ד ינון, שטען כי על פי חוק, רק מפלגה רשאית לקבל את כספי המימון ולא הסיעה.

עו"ד ינון מבקר את התנהלותם של השר הרשקוביץ וח"כ אורבך וקובע כי עליהם "להעביר את כספי המימון שהתקבלו בו (בחשבון הבנק הנפרד - א.פ) לחשבונה של מפלגת המפד"ל". הוא מציין כי החשבון שפתחו השניים "נפתח שלא על פי החלטות הגורמים המוסמכים במפלגת המפד"ל".

מזכירות המפד"ל ברכה על החלטת הכנסת והוסיפה כי "העברת כספי מימון המפלגות לחשבון סיעה בכנסת אינו עולה בקנה אחד עם החוק. יתר על כן חשבון זה אינו מבוקר על ידי מבקר המדינה". במפד"ל ציינו כי "המזכירות הביעה קורת-רוח רבה מחוות הדעת של הכנסת ומקווה כי השר הרשקוביץ וח"כ אורבך יחיזרו את הכספים בדחיפות לחשבון המפד"ל".

מקורבים לשר הרשקוביץ ולח"כ אורבך אמרו לכיפה כי היועץ המשפטי מטעמם בחן את חוות דעתו של עו"ד ינון וכי בכוונתם להגיש התנגדות משפטית התומכת בעמדתם.