מפלגה אחת – שני חשבונות בנק

האם "הבית היהודי" בהליכי גירושים? השר הרשקוביץ וח"כ אורבך פתחו חשבון בנק נפרד מזה של ח"כ אורלב – בטענה כי הכספים מועברים למטרות שונות ללא פיקוח

חדשות כיפה אורי פולק 05/06/11 18:26 ג בסיון התשעא

מפלגה אחת – שני חשבונות בנק
יחצ, צילום: יחצ

המתח בסיעת "הבית היהודי" - עולה מדרגה: יו"ר המפלגה, השר דניאל הרשקוביץ, דרש ממוסדות המפלגה סיכום של דו"ח כלכלי על מנת לבחון לאן הוזרמו כספי מימון המפלגות המוענקים למפלגה מטעם משלם המיסים.

לכיפה נודע כי בדו"ח צוין, בין היתר, כי כספים שהוקדשו למטרה אחת הועברו, בסופו של דבר, למטרות אחרות - זאת ללא פיקוח וללא אישור. השר הרשקוביץ בעצה אחת עם ח"כ אורי אורבך, יו"ר הסיעה, החליטו לדרוש העברת תחום אחריות הכספים לידיהם.

כספי "הבית היהודי" נמצאים כיום תחת ניהולו של ח"כ זבולון אורלב, המנהל את חשבון הבנק של המפלגה. בישיבת הסיעה האחרונה ביקשו הרשקוביץ ואורבך לנהל את החשבון, אך לבסוף הסתפקו בפתיחתו של חשבון בנק חדש, אליו דרשו את העברת חלק מכספי מימון המפלגות. מסתמן כי הצעד אושר מבחינה משפטית. לחשבון הוזרמו ביום חמישי האחרון כ-100,000 שקלים, תקציב מימון המפלגות החודשי.

יצוין, עם זאת, כי ח"כ אורלב טוען שהצדק המשפטי עומד לזכותו, שהרי "הבית היהודי" אינה רשומה כמפלגה - אלא המפד"ל. מבחינה חוקית, כספי מימון המפלגות אמורים לעבור לאחריותו של ח"כ אורלב, כיו"ר המפד"ל, שהרי "הבית היהודי" אינה אלא סיעה המהווה חלק ממפלגת המפד"ל - כך מציין ח"כ אורלב.

כיוון שכך טוען ח"כ אורלב כי החלטתם של אורבך והרשקוביץ איננה תקפה מבחינה חוקית. מלשכתו נמסר כי "מזכירות המפד"ל התכנסה ודנה בהחלטת השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך לפתוח חשבון בנק חדש של הסיעה בכנסת והיא מבקשת להבהיר כי סיעה בכנסת אינה רשאית, על פי חוק, לפתוח חשבון בנק ולדרוש את העברת הכספים לחשבון זה".

ח"כ אורלב ציין בנוסף כי "הכנסת חייבת על פי החוק להעביר את כספי מימון המפלגות אך ורק לחשבון המפלגה".