היוזמה החדשה של הרב פירון: לשלב הפסיכומטרי בלימודי התיכון

שר החינוך מתח ביקורת על כך שתלמידים נדרשים ללמוד לבחינה לאחר לימודי התיכון ועל חשבון הוריהם ואמר כי "זה לא הגון ולא ראוי שתלמידים יסיימו את י"ב באופן שאין להם את הכלים להמשיך את לימודיהם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/05/13 12:11 כב באייר התשעג

היוזמה החדשה של הרב פירון: לשלב הפסיכומטרי בלימודי התיכון
ששון תירם, צילום: ששון תירם

הרב שי פירון, שר החינוך, הציג היום (ה‘) יוזמה חדשה בנוגע לבחינה הפסיכומטרית, הנדרשת בישראל לצורך קבלה לאוניברסיטה, תוך שהוא מציע לשלב את ההכנות לבחינה כחלק מלימודי התיכון.

”מדינת ישראל היא כמעט המדינה היחידה בעולם שבה כשסיימת תיכון אתה עדיין לא יכול להתקבל לאוניברסיטה. עכשיו אתה צריך עוד בחינה - פסיכומטרית“, אמר שר החינוך בכנס ההשכלה הגבוהה שהתקיים בתל אביב. הרב פירון אמר כי הוא ”חושב שזה לא הגון ולא ראוי שתלמידים בישראל לא יסיימו את י"ב באופן כזה שיש להם את כל הכלים להמשיך את לימודיהם“.

”אני לא קורא לבטל את הבחינה“, אמר הרב פירון, ”אלא "למצוא פתרון שבו ילד שסיים י"ב קיבל את כל הכלים לעשות את הבחינה הזו. הוא לא צריך לעשות עוד שנה, קורסי הכנה וההורים שלו לא צריכים לשלם על זה. המינימום הזה צריך להיות חלק ממערכת החינוך שלנו. לא במחיר הורדת הרמה והדרישות“.

שר החינוך התייחס גם לסוגיית לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים ואמר כי ”אסור שזה יהיה בכוח, אסור שיחשבו שזה בא לשנות תפיסות עולם, אבל מצד שני אסור לוותר על הנחישות. בעולם המודרני לימודי ליבה הם לא גזירה - הם תקווה, הם לא מלחמה - הם שלום. הם אפשרות לשיח משותף בין כולנו. אז אני אומר שאנחנו לא נוותר על הצורך לחולל שינוי אבל נעשה כל שביכולתנו להגדיר את היקף השינוי, ונסביר שאנחנו לא באים לשנות את אורחות החיים של האוכלוסייה החרדית. אנחנו רוצים את תרומתם ואת תרבותם בשיח בחברה הישראלית“.