היה צפוי: מד"א הודיע על פעילות מלאה ביו"ש

לאחר שביום חמישי איימו במד"א, כמידי שנה, על צמצום התחנות ביו"ש, שר הבריאות הבטיח כי ימצא פתרון תקציבי ומד"א יחזרו לפעול בהיקף מלא. יוסי דגן: "הגיע הזמן שהסאגה הזו תפסק אחת ולתמיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/16 20:00 ב בטבת התשעז

היה צפוי: מד"א הודיע על פעילות מלאה ביו"ש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוזרים לעבוד כרגיל. לאחר שאיימו על צמצום הפעילות ביו"ש עקב מצוקה תקציבית, הודיעו במד"א על חזרתם למתכונת מלאה, זאת בעקבות התערבות של שר הבריאות יעקב ליצמן.

ליצמן שוחח עם מנכ"ל מד"א אלי בין והבטיח לו שימצא פתרון לבעיה התקציבית. בנוסף לשר, גם יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ויו"ר תנועת 'אמנה', זאב חבר (זמביש), היו שותפים לניסיון לפתור את הבעיה. בעקבות ההבטחות לכיסוי הבור התקציבי בגובה 2.5 מיליון ש"ח, הורה בין סמוך לכניסת השבת, על חזרה לפעילות מלאה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר הערב (מוצאי שבת) "אף שאנחנו שמחים שנראה שהמשבר לקראת פתרון לא ייתכן שכל שנה יהפכו ילדים ונשים לבני ערובה של מלחמה פנימית על תקציבים. הגיע הזמן שהסאגה הזו תפסק אחת ולתמיד. לא ייתכן שכל שנה נשמע שאין תקציב להפעלת תחנות מד"א דווקא ביו"ש. מן הראוי שתקציב הפעלת תחנות מד"א יהיה חלק מתקציב המדינה ולא תוספת שיש לריב עליה מדי שנה. שירותי בריאות הם זכות בסיסית של כל אזרח אני מצפה ממשרד האוצר, משרד הבריאות ומד"א לפתור את הנושא אחת ולתמיד אזרחי יו"ש אינם סוג ד".

ביום חמישי פרסמנו ב'כיפה' כי אין זו הפעם הראשונה שמד"א מתריעים על נושא חוסר התקצוב. רק בשנה שעברה, בשל איום דומה, נפגש ראש מועצת שומרון עם שר הבריאות כדי להבטיח שהאיום לא יתממש. כך קרה בשנת 2014 ובשנה שלפני כן.

בכיר באמנה אמר ל'כיפה' ,בעקבות האיום של מד"א, כי משרד האוצר באמת לא העביר השנה את התקציב הנדרש, "גם השנה ביקשנו להסדיר את הנושא, אך בניגוד לשנים עברו הפעם משכו אותנו עם העניין הזה ולא העבירו את התקציב, כך שברגע האחרון נותרנו עם המצב הבעייתי הזה".