הטסים לאומן לא יוכלו לקחת איתם מזון כשר מהארץ

כך על פי החלטה של רשות שדות התעופה ובניגוד לנוהל שהיה מקובל בשנים האחרונות, על מנת לאפשר לנוסעים מזון כשר במהלך שהותם באומן. החסידים: זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה

חדשות כיפה אורי פולק 12/09/11 11:56 יג באלול התשעא

הטסים לאומן לא יוכלו לקחת איתם מזון כשר מהארץ

רשות שדות התעופה אוסרת לראשונה על החסידים הטסים לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, בראש השנה, לקחת איתם מזון למטוס. החסידים עושים זאת מדי שנה על מנת שהם יוכלו להביא איתם מזון כשר למהדרין, כפי שהם רגילים לצרוך בארץ, כדי שיוכלו לאכול במהלך שהותם באוקראינה.

העיתון TheMarker דיווח כי הנוסעים טוענים כי מדובר ב"גזרה שהציבור לא יוכל לעמוד בה" מפני שהיא תייקר את גובה מחירי הטיסה. עד כה הציעו חברות התעופה לנוסעים לשלוח את הצידניות שלהם כמטען רגיל, דרך מסופי המטענים בנתב"ג, ולא כמטען שנלקח איתם למטוס. הנוסעים טוענים כי הם משתמשים בצידניות כדי שהמזון לא יתקלקל - וכעת מדובר בהגבלה אשר מונעת מהם מלהצטייד במזון כשר לצורך השהות באומן.

בכיר מנתב"ג הסביר כי ההחלטה התקבלה "לאור הניסיון השלילי" עם משלוח חבילות מזון הקלקר האישיות יחד עם הנוסעים בטיסות. "חלק מהחבילות התפרקו על המסועים והמזון התפזר לכל עבר. היו מקרים שחבילות הקלקר חסמו מסועים, גרמו לעצירתם והביאו לעיכוב בטיסות", הסבירו בנתב"ג.

גם ברשות שדות התעופה ציינו כי "כפי שתואם עם סוכני הנסיעות המטפלים בטיסות המאמינים לאומן, העברת המזון תעשה באריזה תקנית ולא שבירה, בהתאם להנחיות התעופתיות ועל מנת לייעל את התפעול והשרות לנוסעים".