החשד: "בחדרי חרדים" סחטו רבנים ואנשי עסקים

הותר לפרסום כי המשטרה חושדת שאנשי התוכן באתר האינטרנט החרדי הפופולארי גבו תשלום מגורמים שונים לטובת הסרת ידיעות שליליות שפורסמו אודותיהם, לרבות סחיטת "פרוטקשן"

חדשות כיפה אורי פולק 02/04/12 19:30 י בניסן התשעב

החשד: "בחדרי חרדים" סחטו רבנים ואנשי עסקים

הערב (ב') הותר לפרסום כי המשטרה חושדת שאנשי אתר האינטרנט החרדי הפופולארי "בחדרי חרדים" העלו הודעות מכפישות לפורומים באתר במסווה של גולשים, זאת כדי לסחוט קורבנות למען הטבות כספיות. במסגרת הפרשה, שדיווחים אודותיה פורסמו אתמול, נעצרו מנכ"ל האתר, סמנכ"ל המכירות וכן שני מנהלי תוכן.

"בחדרי חרדים" נחשב לאתר הפופולארי ביותר במגזר החרדי, הכולל מערכת חדשות עצמאית ומערכת פורומים ענפה, שהפכה "מדורת השבט" של הציבור החרדי באינטרנט. הוא הוקם לפני כעשור, בתחילה כפורום פופולארי, שפותח לאתר חדשות. בשנת 2007 נרכש האתר על ידי קבוצת "גלובל נטוורקס" שבבעלות גיא כהן, אדם חילוני שאיננו מתערב בתכניו.

לפי החשד, חלק מהידיעות שפורסמו באתר הועלו על ידי מערכת התוכן שלו, כשהמשטרה חושדת כי כשגורמים שונים היום פונים למערכת האתר בעקבות פרסומים שליליים, הציעו להם ב"בחדרי חרדים" לשלם בתמורה להסרת אותן ידיעות מהאתר.

בדיון שהתקיים היום אמרה שופטת בית משפט השלום, תמר בר אשר, כי מדובר ב"ניצול מצבם הפגיע של אנשים". היא ציינה כי אנשי האתר חשודים בסחיטת אנשי עסקים חילונים, חרדים וגם רבנים, "וקיבלו לידיהם סכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים תמורת הסרת ההודעות".

כמו כן חושדת המשטרה כי אנשי האתר הציעו "פרוטקשן" לגופים שונים בתמורה להתחייבות כי לא יפרסמו אודותיהם ידיעות שליליות במשך חודשים. התשלום החודשי, שנגבה על ידי מערכת האתר, נע בין אלפי שקלים למאות אלפי שקלים.

עורך הדין שרון קינן, המייצג את מנכ"ל "בחדרי חרדים", ציין כי "מדובר בהאשמות שווא, ואנו בטוחים כי זה יתברר בתוך כמה ימים. הוא אכן נפגש עם אנשים שונים, אבל לא לצורכי סחיטה". גם עורך הדין יאיר גולן, המייצג את מנהל התוכן באתר שנשלח היום למעצר בית, ציין כי מרשו כופר בהאשמות.