החמ"ד יחל בפיילוט להטמעת לימוד פיוטים בגני ילדים

החינוך הממלכתי דתי יחל בהטמעת לימודי פיוטים בגני ילדים, על פי תכנית שהגתה רחל מלכא, גננת מצפון השומרון. השבוע זכתה מלכא בפרס החינוך הדתי על פועלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/14 12:31 כד באדר ב'

החמ"ד יחל בפיילוט להטמעת לימוד פיוטים בגני ילדים
מאיר ברכיה, צילום: מאיר ברכיה

החמ"ד יחל בפיילוט להטמעת לימוד פיוטים לגיל הרך בגני ילדים, כך הודיע ראש מנהל החינוך הדתי, אברהם ליפשיץ, השבוע.

על פי התכנית, אשר הגתה רחל מלכא, יחלו בגני ילדים ברחבי הארץ ללמוד פיוטים על פי יוזמה שהטמיעה ב'גן פיוטים' ביישוב טל מנשה בצפון השומרון. לדברי מלכא, היא גדלה על שירת הפיוטים וכן אמרה סליחות עם אמה מדי בוקר, ועל כן ביקשה ללמד את הילדים בגן בו היא מלמדת את שירת הפיוטים. בניגוד לדעת ההורים, אשר אמרו לה שהדבר אינו אפשרי, וכי מדובר שפה גבוהה מדי עבור הילדים, החלה מלכא ללמד לפני שנתיים את הפיוטים, ומדי בוקר פותחים ילדי הגן בטל מנשה את היום בשירת הפיוטים.

השבוע עם פתיחת שבוע החמ"ד זכתה מלכא יחד עם גננות ומורות נוספות בפרס החינוך הדתי. ראש מנהל החינוך הדתי ד"ר אברהם ליפשיץ בירך אותה והודיע כי יש בכוונתם לפתוח בפיילוט במספר גנים על פי התוכנית שהגתה מלכא, ולהטמיע את הפיוטים כבר בגיל הגן.

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון והממונה על החינוך בשומרון בירך את מלכא ואמר: "הדברים הנפלאים הללו מתאפשרים בעיקר בזכות אנשי החינוך, המפקחים והמנהלים הנפלאים שיש כאן בשומרון, שרואים בחינוך ערך ולא רק מקום עבודה. המועצה בראשות גרשון מסיקה תמשיך לפעול בכדי לאפשר לתושבי השומרון ליהנות מהחינוך הטוב ביותר בארץ, כולל השקעה של למעלה מ 60% מתקציב המועצה בחינוך".