החינוך הממלכתי דתי משתפר, אך עדיין מפגר אחרי החינוך הממלכתי

כך עולה מנתוני מבחני המיצ"ב, המעידים על השיפור המתון בהישגי החינוך הממלכתי דתי. עיקר הפער מול האוכלוסייה הכללית נרשם באנגלית - שם החמ"ד עדיין מתקשה להתרומם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/11/13 15:29 ל בחשון התשעד

החינוך הממלכתי דתי משתפר, אך עדיין מפגר אחרי החינוך הממלכתי
מוקי שוורץ, צילום: מוקי שוורץ

נתוני מבחני המיצ"ב האחרונים שהתפרסמו היום (א‘) מעידים על הישגים לא מבוטלים לחינוך הממלכתי דתי, על אף שהתוצאות הכלליות נמוכות יותר מהחינוך הממלכתי החילוני המקביל. המקצוע הבעייתי בחינוך הממלכתי דתי, מלמדים נתוני המיצ"ב, הוא האנגלית - שם החמ"ד מתקשה להתרומם.

בשנת הלימודים האחרונה רושם החינוך הממלכתי דתי הישגים לימודיים משמעותיים. בתחום המדע והטכנולוגיה רושם החינוך הממלכתי דתי עלייה של 27 ו-29 נקודות בכיתות ה'ו-ח' בהתאמה. עלייה מתונה יותר רשם החינוך החילוני (עלייה של 8 ו-22 בכיתות ה'ו-ח' בהתאמה) אולם עדיין מוביל מעל החינוך הדתי בפער של 14 ו-18 נקודות בכיתות ה ו-ח' בהתאמה לטובת החינוך הממלכתי חילוני.

בתחום המתמטיקה והעברית המצב אף יותר טוב כאשר הפער בין החינוך הממלכתי דתי לממלכתי חילוני עומד על פער זעום וזניח של 4 ו-10 נקודות בכיתות ה' ו-ח' בהתאמה במקצוע המתמטיקה ובמקצוע העברית פערים של 10 ו-4 נקודות בכיתות ה' ו-ח' בהתאמה.

החינוך הדתי רשם עלייה של 14 ו-23 נקודות במקצוע המתמטיקה. במקצוע העברית נמצא החינוך הדתי בירידה יחד עם החינוך הממלכתי חילוני שנמצא בירידה קשה יותר ברמת ההישגים. החינוך הדתי רשם ירידה קלה של 8 בכיתות ה' ועלייה קלה של 8 נקודות בכיתות ח' כאשר בשנת שתע"א רשם הישג גבוהה יותר ב-4 נקודות.

על פי נתוני המיצ"ב מתברר כי החינוך הממלכתי דתי מפגר אחר עמיתו החילוני במקצוע השפה האנגלית. החינוך הדתי מפגר בפער משמעותי מאוד אחר עמיתו החילוני בפער של 33 ו-41 נקודות בכיתות ה' ו-ח' בהתאמה. בכיתות ה' למשל, כמעט ולא חל הישג משמעותי או התקדמות בציוני האנגלית, הישגי השנה שעברה צמחו בסה"כ ב-3 נקודות בלבד. בכיתות ח' בחינוך הדתי המצב גרוע מכך והם נמצאים בירידה ביחס לשנים עברו כאשר השנה הצליחו לצמוח רק ב-3 נקודות בלבד.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן