החילונים משיבים מלחמה: לא קונים מוצרי "מהדרין"

במחאה נגד גורמים חרדים קיצוניים, נפתחה קבוצה ברשת החברתית פייסבוק הקוראת לחרם צרכנים על מוצרי "בד"ץ העדה החרדית", בטענה כי "מדובר בקבוצה קיצונית שלא מכירה בישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 02/01/12 12:41 ז בטבת התשעב

החילונים משיבים מלחמה: לא קונים מוצרי "מהדרין"
יחצ, צילום: יחצ

החילונים משיבים אש: קבוצה חדשה שנפתחה ברשת החברתית "פייסבוק" קוראת לחרם צרכנים על מוצרי "בד"ץ העדה החרדית", זאת בתגובה לסערה הציבורית שהתפתחה בחודשים האחרונים סביב נושא הדרת נשים וכמחאה על התנהלות האוכלוסייה החרדית בישראל. מטרת הקבוצה היא לפגוע כלכלית בגופי הכשרות החרדיים, בטענה כי הם מהווים גורם הכנסה משמעותי לגורמים קיצוניים בחברה הישראלית.

הקבוצה קוראת לגולשים "להפסיק לצרוך מוצרי מזון בהכשר 'בד"ץ העדה החרדית'", בטענה כי "'העדה החרדית' היא קהילה סגורה של חרדים קיצוניים שמרכזה בשכונת מאה שערים (ובניה נמצאים בבית שמש). מדובר בקבוצה קיצונית במיוחד, אשר לא מכירה במדינת ישראל". בקבוצה מסבירים כי "רובם מקפידים שלא לדבר עברית. ‘בד”ץ העדה החרדית’ הוא המפעל הגדול ביותר של הקהילה והוא פחות או יותר מחזיק אותה מבחינה כלכלית - על חשבוננו כמובן".

"ההכשר שלה נתפס ברוב הציבור הדתי והמסורתי כהכשר מחמיר במיוחד והמוניטין שלו הולך לפניו. החברות הגדולות במשק יודעות את זה ומהסיבה הזו, קשה מאוד למצוא מוצרים ללא הכשר בד”ץ העדה החרדית", נטען בקבוצה החדשה בפייסבוק, שמנהליה טוענים כי "הקהילה העוינת והאלימה הזו מתקיימת בזכות הכסף שלנו, הגיע הזמן לשים לזה סוף. בכל פעם שאנחנו קונים במבה אוסם, בהכשר בד”ץ העדה החרדית, אנחנו נותנים כסף לקיצונים שיורקים על ילדות ומקללים חיילות".

(צילום: יחצ)


מנהלי הקבוצה כותבים כי "במקום להיות חלק מהפתרון אנחנו הופכים להיות חלק מהבעיה. הכסף שאוסם משלמת על כשרויות של בד”ץ העדה החרדית ואותה היא מגלמת במחיר הבמבה הם הממנים אותם! המצב האבסורדי הזה לא יכול להמשך. אם הצלחנו להוריד את מחירי הקוטג’ אנחנו יכולים לעצור גם את זה".

העיתונאי הדתי קובי אריאלי קרא אף הוא להצטרפות אל החרם, בתגובה למעשי הקיצונים בחברה החרדית. "כשאתה קונה מיונז עם הכשר של העדה החרדית, אתה תומך בקיצוניים האלה", קרא אריאלי. הוא הבהיר כי "אם החילונים יגדירו את החרדים הקיצוניים כמודרים וכמחוץ למחנה, יווצר בידול מול החרדים הקיצונים. אם רוצים להדיר מישהו, הבה נדיר את החרדים הקיצוניים ממאה שערים".

כבר לפני למעלה משנה, במכתב שרשרת שהופץ בדוא"ל, היו שקראו למרד צרכני כנגד חברות מזון המחזיקות באישור כשרויות מטעם "בד"ץ העדה החרדית". החרם ההוא נכשל תוך זמן קצר, מפני שמרבית המותגים הנמכרים בישראל ובהם "אוסם", "עלית" ו"נביעות", מחזיקות מוצרים הנושאים את אישורו של הבד"ץ.