החוק הנורווגי: ייתכן ובנט יפנה את מקומו בכנסת

מי רוצה לעזוב את הכנסת? שר החינוך נפתלי בנט הודיע כי ייתכן ודווקא הוא יהיה זה שיפנה את מקומו בכנסת לטובת חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם במסגרת החוק הנורווגי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/07/15 10:08 יא באב התשעה

החוק הנורווגי: ייתכן ובנט יפנה את מקומו בכנסת
ששון תירם, צילום: ששון תירם

יו"ר הבית היהודי שר החינוך, נפתלי בנט, שוקל לפנות את מקומו בכנסת לטובת ח"כ לשעבר, שולי מועלם, לאחר שהחוק הנורבגי הקטן יאושר בכנסת בקריאה שניה ושלישית, כך התפרסם אתמול ברדיו קול חי.

בתחילה היה נראה כי שקד תהיה זו שתפנה את מקומה בכנסת אך בדברים שאמר לפני מספר ימים הבהיר בנט כי "אני שוקל את זה בעצמי, יש לזה יתרונות, נותן זמן לעבוד ולא להשתעבד לכנסת. זאת אפשרות, אבל נשב יחד ונחליט מי יתפטר".

בהודעת דוברת השר נמסר כי "השר בנט שוקל להתפטר מהכנסת אם החוק הנורבגי יאושר כסוג של דוגמא אישית וגם משום שהוא הוביל את כל העניין ועל כן אין בכוונתו לדרוש מאחרים להתפטר אלא הוא מתכוון להתפטר בעצמו לאחר אישור החוק".

ועדת החוקה של הכנסת תקיים היום (ב') דיון על החוק הנורבגי כהכנה לקריאה שניה ושלישית של מליאת הכנסת והוא צפוי להיות מאושר על פי ההסכמים הקואליציוניים.

כזכור, על פי החוק יוכל שר אחד בכל מפלגה להתפטר מחברותו בכנסת ובכך יוכל החבר הבא במפלגה לכהן כחבר כנסת. במידה והשר יאלץ להתפטר או יפוטר מתפקידו הוא ישוב לכנסת חזרה על חשבון זה שבא במקומו.