הותר לפרסום: שני לוחמים נוספים נהרגו ברצועת עזה

בר רהב, לוחם הנדסה קרבית, ובנייה רובל, לוחם בצנחנים, נהרגו במהלך הלחימה ברצועת עזה. מח"ט גולני נפצע באורח בינוני. צה"ל מעמיק את הפעילות בשטח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 07:50 כב בתמוז התשעד

הותר לפרסום: שני לוחמים נוספים נהרגו ברצועת עזה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו במהלך שבת בלחימה ברצועת עזה. הלילה (א') הותר לפרסום כי בנוסף לאירוע חדירת המחבלים בו נהרגו רב סרן במילואים אמוץ גרינברג וסמל אדר ברסנו, שני לוחמים נוספים נהרגו במרכז הרצועה. בנוסף, נפצע מח"ט גולני באורח בינוני בקרבות ברצועה.

צוער בר רגב, לוחם הנדסה בן 21 מרמת ישי וסמל בניה רובל, לוחם חי"ר בן 20 מחולון הם שני ההרוגים הנוספים בפעולות צה"ל אמש (ש'). רגב, חבר נבחרת ישראל בכדורמים, נהרג מירי טיל נ"ט שפגע בכלי הנדסי בו נסע, רובל נהרג בהיתקלות עם מחבלים. לאחר מותו הועלה בר רגב לדרגת סג"מ. הלוויתו של רגב תתקיים בשעה 17:00 בבית העלמין בטבעון. רובל יובא למנועות בשעה 19:00 בבית העלמין בחולון.

אתמול נהרגו רב סרן במילואים אמוץ גרינברג, בן 46 ואב לשלושה מהוד השרון וסמל אדר ברסנו בן 20 מנהריה בשעות הבוקר (ש') בהתקלות עם 9 מחבלים שחדרו ממנהרה מעזה לעבר שטח ישראל. המחבלים פתחו באש מקלעים ונ"ט לעבר כוח צה"ל ופגעו בשניים. על פי דובר צה"ל הכוח השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח הרצועה. מחבל אחד נהרג. שלושה חיילים נפצעו בתקרית.

הרקטות גבו קורבן נוסף. עודה אל וודג', בן 32 נהרג וארבע בני אדם נוספים נפצעו מפגיעת רקטות ליד דימונה. הנפגעים, בני משפחה אחת, הינם תושבי הפזורה הבדואית. האזור נחשב כשטח פתוח, כך על פי משפחתם, ועל כן כיפת ברזל לא מיירטת את הרקטות.

(צילום: משטרת ישראל)

בצה"ל ממשיכים בפעילות הקרקעית ברצועת עזה ואף מחריפים אותה. דובר צה"ל הודיע כי כוחות חי"ל הצטרפו הלילה (א') לפעילות לחיסול תשתיות טרור ברצועה. בהפצצות שביצע צה"ל הלילה נהרגו ארבעה בני אדם. בין היתר על פי הדיווחים נהרג בנו של בכיר חמאס.

אתמול זיהה כוח צה"ל שני חמושים פלסטינים מגיחים ממנהרה סמוך לגדר רצועת עזה ופתח לעברם באש. שני החמושים נהרגו, התגלו ברשותם חומר הרדמה ואזיקונים. ההערכה היא כי מדובר בחדירה לשם חטיפה. במהלך סוף השבוע נפצעו שמונה חיילים בתקריות שונות באזור הרצועה.

(צילום: משטרת ישראל)

(צילום: פלאש 90)



לאורך כל היום נמשך הירי ליישובים בעוטף עזה ולערים ולמועצות האזוריות בנגב ובדרום. אזעקות נשמעו באשדוד, בקרית גת, בקרית מלאכי, בגדרה ובמועצות האזוריות שפיר, חוף אשקלון ושער הנגב. רקטה התפוצצה בשטח בית עלמין ביישוב באר טוביה, רקטה נוספת יורטה מעל קרית גת.

בתוך כך, בשל ריבוי המנהרות הרמטכ"ל הנחה היום את יחידות העילית של צה"ל לתגבר את קו גדר המערכת והיישובים הסמוכים, זאת מחשש שפעילי חמאס ינסו להגביר את קצב חדירת חוליות הטרור. בביקור בשטח אמר היום הרמטכ"ל כי "ברור לחלוטין שהחמאס מנסה כרגע למצות את המנהרות שעומדות לרשותן. לנו יש משימה מאוד חשובה - ללכת ולקחת את המנהרות ההתקפיות האלה ולשלול אותן מהאויב".

שבוע וחצי לאחר תחילת מבצע צוק איתן החלו כוחות גדולים של צה"ל להיכנס ביום חמישי בלילה לתוך רצועת עזה במסגרת פעולה קרקעית רחבה להשמדת מנהרות הטרור. כוחות גדולים של חי"ר ושריון תוקפים ברצועה. במקביל, הורה צה"ל לדיירי בתי המלון שעל חוף הים של עזה להתפנות.

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח בפעולה קרקעית ברצועת עזה וכוחות יבשה גדולים החלו בפעולה ממוקדת לסיכול תשתיות טרור. טנקים ביצעו ירי לעבר מטרות במרכז הרצועה ובשעות הקרובות ישתלטו על אזורים רבים בעזה. כתוצאה מהירי הושבתו קווי חשמל בעזה ואזורים מסוימים הוחשכו. דובר צה"ל מסר כי "כוחות יבשה גדולים משתלטים על יעדים ברצועת עזה".

ביום שישי לפנות בוקר נהרג חייל צה"ל, סמל ראשון איתן ברק ז"ל, בן 20 מהרצליה נבמהלך פעילות מבצעית בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. ברק שירת בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, ייתכן כי נהרג מירי כוחותינו והנושא נמצא בבדיקה.

כוחות צה"ל נכנסים לרצועה

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=kwsHgtFB13s[/embed]

ביום חמישי הלילה, בתחילת המבצע הקרקעי, אמר הרמטכ"ל כי "מדובר במתקפה משולבת - יבשתית ואווירית, בתיאום קרוב עם הפעלת כל העוצמה, הן בנתיבי ההתקדמות, הן במרחבים שאליהם אנו הולכים, תפיסת השליטה על המרחב. בהמשך מאמץ האש לתוך רצועת עזה על כל המוקדים, בערנות מוגברת של מערכי ההגנה. צה"ל עושה כל מה שאפשר בעוצמה הנדרשת, כמו חיילים ישראלים גאים".

דברי הרמטכ"ל:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=nTfQRY-X-Tc[/embed]

במקביל הודיע צה"ל כי ייגוייסו כוחות מילואים נוספים על מנת לבצע את הפעולה. מדובר ב-18 אלף חיילי מילואים נוספים, שיצטרפו ל-40 אלף שכבר גוייסו. מדובר בפעולה הנרחבת ביותר של צה"ל מאז מבצע עופרת יצוקה ב-2009.

בהודעה שנמסרה מטעם ראש הממשלה נאמר כי הקבינט אישר את ההוראה לפעולה לאחר שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת האש ואילו חמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

עוד נכתב בהודעה כי "חמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטרית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה. לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד להשגת מטרתו - להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור".