הותקף עמוד הפייסבוק של "רעננים"

עשרות מפעילי "נאמני תורה ועבודה" הציפו את העמוד הרשמי של תנועת "רעננים" בקריאה לחשיפת מקורות המימון של התנועה, זאת בתגובה לקמפיין המתנהל נגדם. "רעננים" בתגובה: העמותה לא מקבלת תמיכה מארגונים פוליטיים

חדשות כיפה אורי פולק 11/01/12 09:11 טז בטבת התשעב

הותקף עמוד הפייסבוק של "רעננים"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

במה שמסתמן כהתארגנות מכוונת, הציפו אמש (ג') עשרות מפעילי תנועת "נאמני תורה ועבודה" לעמוד הפייסבוק הרשמי של תנועת "רעננים", בדרישה פומבית לפרסום מקורות המימון של התנועה.

לאור הקמפיין אותו מובילה באחרונה "רעננים", בקריאה לתנועות הציוניות-דתיות להתנתק ממימון "הקרן החדשה לישראל", טענו הגולשים כי על "רעננים" לנהוג בשקיפות ולפרסם בעצמה את מקורות המימון שלה, זאת תוך הטלת חשד כי מדובר, בין השאר, גם במימון העשוי להגיע ממקורות פוליטיים המתנגדים לדרכן של "קולך" או "נאמני תורה ועבודה".

יש לכם פייסבוק? הצטרפו לעמוד הרשמי של כיפה

"במקום ללכת ולפשפש במקורות המימון של 'נאמני תורה ועבודה' או 'קולך', תחשפו את שלכם!", כתב אחד הגולשים, ואילו אחרת תהתה "ומי המקורות הכלכליים שלכם? כבר שבועות מבקשים מכם לחשוף וכל מה שמקבלים זה התחמקויות. אנחנו מחכים לשמוע מי ממן את הפעילות שלכם למען אחדות בעם".


בתגובה לדברים ובעקבות פניית כיפה, פרסם מזכ"ל התנועה, עידן בשארי, מסמך החתום בידי משרד רואי החשבון אסולין ושות', לפיו "נכון להיום, מקורות הפעילות של העמותה הינם מקורות פרטיים בלבד". עוד מצוין במכתב כי "למיטב ידיעתנו ובהתבסס על מערכת הנהלת החשבונות של העמותה נכון ליום מכתב זה, העמותה לא קבלה תמיכות או הקצבות מגוף ממוסד או ארגון פוליטי כל שהוא".

מזכ"ל רעננים מסר בתגובה כי "להפתעת רבים, כלל פעילי התנועה ובעלי התפקידים הינם מתנדבים ואינם מקבלים שכר. דווקא שברקע מתנהל קמפיין כנגד כנס פוע"ה על ידי גורמים הממונים על ידי הקרן החדשה, שמחזק את טענתנו בדבר התערבות הקרן בציונות הדתית, בוחרים גורמים להסיט את הדיון מהנושא עצמו בצורה פרובוקטיבית".

בתוך כך יצוין כי ראשי תנועת "רעננים" ותנועת "נאמני תורה ועבודה", ייפגשו הבוקר בלשכתו של שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר "הבית היהודי", דניאל הרשקוביץ, זאת במטרה לגשר בין שני הצדדים. השר הרשקוביץ אמר לכיפה כי "הוכח בעבר כי הקרן החדשה חותרת תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ופועלת נגד חיילי צה"ל. פעילותן של "נאמני תורה ועבודה" ו"רעננים" מבורכות ומעצימות את כוחה של הציונות הדתית ולכן, במקום ליצור מחלוקות פנימיות, יש להתאחד ולפעול בכוחות משותפים".