הורים זועמים: מדוע בני עקיבא מקיימת טיולים למרות החום הכבד?

למרות החום הכבד השורר בישראל, מחנות הקיץ ממשיכים להתקיים כמעט כסדרן. ההורים זועמים: מדובר בסכנת נפשות. בני עקיבא: עומדים בקשר עם כוחות הבטחון ועושים הפעילויות ע"פ הנהלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/15 16:04 יח באב התשעה

הורים זועמים: מדוע בני עקיבא מקיימת טיולים למרות החום הכבד?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לא פחות מ-38 מעלות נמדדו היום בצהריים בנחל עמוד וגבר בן 52 פונה על ידי מסוק צה"לי מהמקום לבית חולים לאחר שהתייבש בטיול, אך למרות זאת לפחות כרגע מתוכנן למחר טיול של תלמידי שבט מעלות של בני עקיבא למקום, כך על פי הורים לחניכים במחנה.

מספר הורים פנו ל'כיפה' וזעמו על כך שלמרות החום הכבד, בבני עקיבא ממשיכים להפעיל את המחנות כמעט כסדרן, תוך מה שחלק מההורים מכנים 'סכנת נפשות'.

"מדובר במתכון לאסון", אומרת שירה, אם לילד במחנה, בשיחה עם 'כיפה'. “הם אומרים שהכל בסדר ומרגיעים אותנו אבל בסוף מדובר בימים ממש ממש חמים, ואלו לא ימים שמתאימים לטיולים. אני מצטערת שנתתי לבן שלי לצאת. הוא לחץ וחשבתי שיהיה בסדר, אבל אני לא סומכת על המדריכים שיהיו מספיק אחראיים".

"אני לא הייתי בקשר עם הבן שלי היום, אבל החום כבד מאוד וזה לא זמן לטיולים רגליים ארוכים", אומרת אימא אחרת שביקשה להישאר בעילום שם. “אני מקווה שבני עקיבא יודעים מה הם עושים. אם אנחנו נמצאים כל היום במזגן, ומשרד הבריאות לא ממליץ לצאת מהבית, כנראה שמסוכן לעשות טיולים שכאלו בימים הקרובים".

בפורום הורות ומשפחה של 'כיפה' נרשמו תלונות נגד קיום המחנה והטיולים למרות החום הכבד. “הבת שלי נמצאת עכשיו במחנה עין זיתים", כתבה אימא למדריכה במחנה. “היא מדווחת שהיום בלתי נסבל. החניכות לא מרגישות טוב היא מיובשת וסגרו את המים במקלחות- והיא לא הספיקה להתקלח”.

"מחר מתוכנן נחל עמוד וכולם חייבים לצאת. לדעתי היו צריכים לבטל את המחנה הזה אמרתי לה שבשום אופן לא תצא לנחל מחר- פשוט סכנת נפשות. אני גרה בגליל וזה פעם ראשונה שעברתי לישון בלילה המזגן מרוב שחם. אין לבני עקיבא טיפה של הגיון?”, שאלה.

"חוסר אחריות של בנ"ע להוציא את המחנות במזג אויר כזה!”, כתבה גולשת אחרת. "תאסרי עליה לצאת למסלול. תגידי לה שתישאר עם החניכות בשטח המחנה, שיודיעו להורים שיבואו לקחת אותן. תתקשרו (את וכל ההורים) להנהלה הארצית לנער אותם. היא מדריכה ולכן יש לה אחריות על החניכות שלה, וזה המעשה האחראי ביותר שעליה לעשות עכשיו. זאת תהיה הפעולה המשמעותית ביותר שהיא יכולה לתת לחניכותיה. תגבי אותה ותחזקי אותה”.

מנגד, טוענים הורים אחרים, כי מדובר בהגזמה וכי בני עקיבא פועלים כנדרש. “הבן שלי בשטח גם וזה ממש לא מה שהוא מעביר. הבן השני צריך לצאת בתור מדריך למחנה הרואה בנתיים דחו ביום וכל היום יש עידכונים נראה שבס"כ בנ"ע פועלים בסדר, הכי קל היה לבטל לאת המחנות. למצוא אפשרות להפעיל אותם בכל זאת, זה הרבה יותר קשה”, כתבה גולשת.

על פי תחזית מזג האוויר, מחר צפויים טמפרטורות דומות להיום בכל רחבי הארץ. כך לדוגמא, בנחל עמוד אותו הזכרנו, אמורים להיות מחר 39 מעלות ולצידם 41% לחות. בבני עקיבא מסרו כבר בשבוע שעבר ל'כיפה' כי הם ערוכים למזג האוויר ופועלים על פי ההנחיות והנהלים. בהודעה אותה העלו מוקדם יותר לפייסבוק, הודיעו בבני עקיבא להורים כי "פעילות המחנות כולה מותאמת לתנאי מזג האוויר והנחיות חדר מצב במשרד החינוך והגורמים המאשרים. מחנה ניצנים ומעלות פועלים ואווירה נפלאה שוררת במחנות. מחנה מעפילים - מתחיל היום עם דחיה קלה ביציאה והתאמה של התכנית. מחנה הרא"ה - היציאה נדחתה למחר בשל תנאי מזג אוויר חריגים והנחיות משרד החינוך. מחנה סיירים - כפי הנראה תדחה במעט שעת היציאה - נא להתעדכן בפרסומים".

בתגובה לדברי ההורים מסרו בתנועת הנוער בני עקיבא כי "מזג האוויר בהחלט מהווה אתגר משמעותי לניהול פעילות בקייץ. ראשי התנועה עומדים בקשר עם כוחות הבטחון ועושים את כל הפעילויות על פי הנהלים".