הורים במכתב לשר החינוך: תכני הקרן לידידות אינם לגיטימיים בחינוך הציבורי

ההורים פנו לשר פירון בבקשה לבדוק מחדש את פעילויות הקיץ בשיתוף הקרן לידידות. "צריך להיות דיון ציבורי לגבי הפרטת מערכת החינוך, ולהכנסת תכנים של גורמים בעלי אג'נדה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/06/14 10:39 יג בסיון התשעד

הורים במכתב לשר החינוך: תכני הקרן לידידות אינם לגיטימיים בחינוך הציבורי
DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by, צילום: DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by

הורים לילדים במערכת החינוך פנו השבוע לשר החינוך, שי פירון בבקשה לבדוק מחדש את פעילות הקיץ המתוכננת בשיתוף עם ארגון "הפורום לידידות". בחוזר משרד החינוך נטען כי מטרת התכנית הינה לתת מענה חינוכי איכותי לצרכיהם השונים של הלומדים, לטיפוח תרבות הפנאי לצמצם פערים ולחזק מקומו של המוסד החינוכי בקהילה. לטענת ההורים, מדובר בהטעיה וניסיון להשפיע בקידום ערכים זרים באמצעות מערכת החינוך הציבורי. על המסמכים השונים של משרד החינוך לגבי התכנית מופיע שמה של הקרן לידידות, והיא תשתתף בפעולות העשרה שונות.

במכתב הפניה אשר נחתם בידי עורך הדין רנאטו יאראק, ממשרד מ' פירון ושות', נכתב: "מרשיי חרדים מאד משיתופו של גורם כזה בתכניות משרד החינוך, שכן לא ידוע להם על כל מרכז או תחרות או פרסום מסוג אחר כלשהו, שאפשר לגורמים אחרים להציע גם הם להיות ספונסרים של התכנית ולהשיג בדרך זו פרסום והשפעה. מרשיי טוענים כי התקשרות המשרד עם הקרן שלא באמצעות מכרז פומבי או תחרות פתוחה, שהיו נותנים הזדמנות שוויונית והוגנת גם לגורמים אחרים לקבל מעמד דומה, אינה מתיישבת עם הדין ועם כללי מינהל תקין והם שוקלים לעתור בעניין זה לבית המשפט הגבוה לצדק אם לא תבוטל השתתפות הקרן או לחילופין תינתן לארגון "מרימים את הדגל" הזדמנות הוגנת להשתתף במכרז כזה".

עוד חוששים ההורים כי פרטי התלמידים יועברו לקרן לידידות, כפי שנעשה במקומות אחרים בהם הייתה מעורבת, ויעשה בהם שימוש. כמו כן, על פי פרסומים שונים והתבטאויות של גורמים במערכת החינוך, ניכר בבירור כי לקרן השפעה משמעותית על התכנים, ומדובר בהפרטה בוטה של החינוך הציבורי בישראל.

"צריך להיות דיון ציבורי לגבי הפרטה של מערכת החינוך, ולגבי הכנסת תכנים של גורמים בעלי אג'נדה" אומר שלומי כהן, אב לילד במערכת החינוך. "כל שת"פ יכול להיות לגיטימי, בתנאי שהוא נעשה בשקיפות, בפתיחות ובשיתוף הציבור בהחלטה. האופן בו אנו משרד החינוך כופה עלינו אג'נדה מסויימת, הוא לא דמוקרטי ולא לגיטימי"

ביום חמישי הקרוב מתכוונים הורים לקיים בישיבת הכותל בירושלים כנס התעוררות לנערות בהשתתפות הרב שלמה אבינר.