הוריו של עזרא שוורץ שנרצח בפיגוע בגוש עציון חנכו שביל לזכרו

כחודש וחצי לאחר פיגוע הירי והדריסה האכזרי שאירע בגוש עציון, חנכו היום שביל לזכרו של הנער עזרא שוורץ ז"ל, שנרצח בפיגוע.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/12/15 16:37 טו בטבת התשעו

לאחר חמישה שבועות של עיכוב הסתיימה היום (א') העבודה על השביל בשמורת עוז וגאון. את הדליים האחרונים של החצץ שפכו הוריו אחותו ואחיו של עזרא שוורץ (18) שנרצח לפני חמישה שבועות בדרכו להתנדבות בפיתוח שמורת עוז גאון בפיגוע ירי ודריסה בגוש עציון.

עזרא שוורץ הי"ד היה בדרכו מהישיבה בה למד בבית שמש להתנדבות בשמורת עוז וגאון ובזמן שרכב ההסעה עמד בפקק, נהרג עזרא מהירי שביצע המחבל לעבר הרכבים העומדים. כזכור, בפיגוע נרצחו גם יעקב דון ורופא פלסטינאי שעמד אף הוא בפקק.

בני משפחת שוורץ הגיעו לארץ חמישה שבועות לאחר הרצח וביקשו להשלים את פעולת ההתנדבות אותה לא זכה להשלים עזרא. אביו של עזרא אמר בטקס שהתקיים בשמורה כי, החיבוק אותו מקבלת המשפחה מחזק את המשפחה ברגעים הקשים, הוא הוסיף ואמר כי עזרא נרצח רק בשל היותו יהודי.

אמו של עזרא סיפרה על בנה שהיה אהוב על חבריו, מלא בחוש הומור ואוהב ספורט היא ספרה שהקשר הראשון של עזרא עם הארץ נוצר ברגע בו נחטפו הנערים ובסוף הוא מצא את מותו להתנדבות בדרך לשמורה בה מונצחים הנערים.

שמורת עוז וגאון הוקמה בלילה בו נמצאו גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. החורשה המוזנחת שכוסתה בזבל רב, הפכה למוקד תיירות ופעילות לנוער מכל רחבי הארץ. אלפי בני נוער מגיעים מידי שבוע להתנדבות בפיתוח השמורה.

רחלי פרנקל שהשתתפה בטקס סיפרה כי גם היא הגיעה לשמורה לראשונה חמישה שבועות לאחר הרצח של בנה. היא התקשתה למצוא מלים ואמרה להוריו של עזרא שעכשיו הם יחד איתה שותפים למשפחת השכול שכולנו מתפללים שלא תגדל עוד.

דוידי פרל ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר לבני המשפחה כי בין גוש עציון ובין עזרא הי"ד וכל משפחת שוורץ נוצר קשר אמיץ שלא ינתק. "עם ישראל מתמודד לאורך השנים עם כאב ומחיר כבד, במבט ארוך אנחנו יכולים לראות כיצד דווקא הקשר לארץ מבטיח לנו את החיבור לעבר ואת האמונה בעתיד."

(צילום: דוברות גוש עציון)