הוענקו פרסי מוסקוביץ' לציונות

הפרס בגובה מאה אלף דולרים התחלק בין שלושת הזוכים השנה: ד"ר יצחק גליק, ניצנה דרשן-לייטנר וצביקה סלונים. שר החינוך בטקס: "יש להציב שאלה בדבר הקמתה של מדינה פלסטינית"

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/12 21:54 א בסיון התשעב

הוענקו פרסי מוסקוביץ' לציונות
יששכר רואיס, צילום: יששכר רואיס

פרסי מוסקוביץ' לציונות הוענקו הערב (ג') בירושלים לד"ר יצחק גליק, יו"ר מרכז החירום הרפואי שבאפרת, המשפטנית ניצנה דרשן-לייטנר, יו"ר ארגון "שורת הדין" וצביקה סלונים מייסד גוש אמונים והמרכז האוניברסיטאי באריאל.

פרס מוסקוביץ' נוסד על ידי ד"ר ארווינג וצ'רנה מוסקוביץ', כביטוי לתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום, הפועלים לטובת צרכי הכלל. אל ועדת הפרס הוגשו מאות מועמדויות ולאחר תהליך ארוך נבחרו הזוכים, בהם ראתה את "השתקפות מיטב העשייה הציונית, במציאות הישראלית המורכבת כל-כך של בתחומי החברה, החינוך וההתיישבות". הפרס הכספי העומד על מאה אלף דולר חולק בין שלושת הזוכים.

שר החינוך גדעון סער, שנשא דברים בערב, אמר כי "זמן רב מדי השיח המדיני והפוליטי בישראל התבסס על אשליות ומשאלות לב. לא הקשבנו לאויבנו. התעלמנו מדברים מפורשים ומעובדות גלויות. הגיעה שעת ההתפכחות". השר סער ציין כי "הגיע הזמן לעשות את חשבון הנפש הציוני ולגבש הסכמה לאומית רחבה המבוססת על ניתוח מפוכח של המציאות ועל הדרך הנכונה להבטיח את עתידו של המפעל הציוני".

עוד ציין שר החינוך כי "אין זה נכון כי החלופה היחידה לתפיסת שתי המדינות היא מדינה אחת דו-לאומית מהים עד הירדן. יש להציב סימני שאלה מעל הנכונות המוצהרת להקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון".