הוכרזו זוכי פרס מוסקוביץ' לשנת תשע"ב

ועדת הפרס בחרה להעניק אותו השנה לד"ר יצחק גליק, יו"ר מרכז החירום הרפואי באפרת, למשפטנית ניצנה דרשן-לייטנר הנאבקת למען קורבנות הטרור ולצביקה סלונים, ממייסדי גוש אמונים

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 10:37 ד בניסן התשעב

הוכרזו זוכי פרס מוסקוביץ' לשנת תשע"ב
יחצ, צילום: יחצ

זוכי פרס מוסקוביץ' לשנת תשע"ב-2012 הם ד"ר יצחק גליק יו"ר מרכז החירום הרפואי שבאפרת, המשפטנית ניצנה דרשן-לייטנר הנאבקת רבות למען קורבנות הטרור הישראלי וצביקה סלונים מייסד גוש אמונים והמרכז האוניברסיטאי באריאל. מפעל פרס מוסקוביץ' נוסד על ידי ד"ר ארווינג וצ'רנה מוסקוביץ', כביטוי לתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום.

שלושת הזוכים, שנבחרו מתוך מאות מועמדויות, נבחרו על ידי ועדת הפרס בתום תהליך ארוך שנמשך בחודשים האחרונים. "הועדה ראתה בבחירתה את השתקפות מיטב העשייה הציונית, במציאות הישראלית המורכבת כל-כך שבתחומי החברה, החינוך וההתיישבות", נמסר לכיפה. הפרס המחולק לשלושה זוכים, כולל גם פרס כספי בסך 100 אלף דולר.

אביגדור קהלני, חבר ועדת השופטים, הסביר כי הועדה בחרה בד"ר גליק בשל חזונו להקמת המרכז הרפואי באפרת. "הוא ידע שאין מקום מתאים וראוי כאפרת לשמש שם בסיס למרכז רפואי. הוא הצליח לפתוח את כל דלתות הלב המכריעים, והשיג תרומות נכבדות להקמת המרכז. התנהגותו כחלוץ ההולך לפני המחנה", הסביר קהלני.

באשר לניצנה, הסביר קהלני כי היא "הרשימה את הועדה במסירות היומיומית שלה בשמירת כבוד המדינה ולא הרפתה באלה הרוצים לפגוע בה. עקשנותה והמקצועיות שלה הביאו להישגים שאפילו לא כולנו במדינה מודעים אליהם. אנשים כמותה מהווים סמן ימני לחברה".

"צביקה סלונים הוא הארץ-ישראל היפה", נימק קהלני את הבחירה במייסד גוש אמונים, וציין כי מדובר באדם "שבכפות ידיו שתל שתילים בכל הארץ, נטע עצים בכל מקום. לא פעם אחת היה בודד במערכה, ובכל זאת התמיד לאורך כל הדרך. כל המסתכל על פועלו לאורך השנים מצדיע לו. צביקה הגיע לגבורות, הוא הופך להיות והננו מודל לחיקוי לבאים אחריו".