הוט הפלתה שומרי השבת, מועצת הכבלים הורתה להאריך המבצע

מהמועצה לשידורי כבלים ולווין הורתה לחברת הוט להרחיב את פרק הזמן של המבצע עליו הכריזה בשל העובדה שלשומרי השבת יש פחות זמן להצטרף למבצע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/05/15 15:52 כב באייר התשעה

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין הורתה היום לחברת הוט להרחיב את פרק הזמן הניתן להצטרפות למבצע "טריפל weekend" על-מנת לאפשר לכלל הציבור להצטרף למבצע. חברת הוט הציעה ללקוחותיה מבצע מכירות מיוחד באמצעות האינטרנט, רק בשישי-שבת ובכך פגעה בציבור שומרי השבת שפרק הזמן שניתן לו להצטרך קטן הרבה יותר.

"הצעת המבצע אך ורק בשישי-שבת, יש בה אף כדי להפלות לכאורה בין לקוחות העושים שימוש בשירותי אינטרנט בשישי-שבת ובין כאלה שלא עושים שימוש בהם", נאמר בהודעת המועצה שטענה שבכך פועלת הוט לכאורה בניגוד להוראות רישיונה ומפרה לכאורה את ההוראות המחייבות אותה באספקת שידורים ושירותי שידור בתנאים שווים.

בנוסף, המועצה הבהירה, כי על החברה להציע את המבצע במחיר זהה גם ללקוחות שאינם מנויים לאינטרנט, באופן שיוכלו ליהנות מההצעה, הכוללת גם שירותי אינטרנט. "הוט אומנם רשאית להציע ללקוחותיה הנחות ומבצעים בכל עת, אך זאת מבלי לפגוע בהוראות רישיונה הנוגעות באספקת שידורים ושירותי שידור בתנאים שווים ובלתי מפלים".

ד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין מסרה בתגובה, כי המועצה אחראית על הבטחת שירות יעיל במחיר הוגן ושקוף ובתנאים בלתי מפלים, ועל כן תגביר את אכיפתה בעניין. בן חי-שגב הוסיפה כי אין מדובר במקרה ראשוני או חד פעמי במסגרתו הפרה הוט את תנאי הרישיון שלה בהקשר זה, וכי במחלקת פניות הציבור של המועצה הצטברו תלונות הנוגעות להטעיה לכאורה במבצעי מכירה של החברה. בנסיבות אלה החליטה להורות להוט להרחיב את פרק הזמן הניתן לכלל הלקוחות להצטרף למבצע וביקשה כי החברה תספקו במחיר זהה גם ללקוחות שאינם מנויים לאינטרנט.

מהוט נמסר בתגובה: "המבצע האטרקטיבי לא רק שלא בוטל אלא שעל פי הודעת המועצה לכבלים וללוויין התבקשנו להרחיב אותו ולאפשר הצטרפות אליו לאוכלוסיות נוספות".

מעבר לכך, טוענים בהוט כי אין כל פגם בהתנהלות החברה, ואין מניעה מאיש שומר שבת ליהנות מהמבצע. "המבצע פתוח ללקוחות החל משישי בצהריים עד ליום ראשון בבוקר על מנת לאפשר גם ללקוחות שומרי שבת ליהנות מהמבצע ומיתרונות ההתחברות דרך האינטרנט, הוא יכול לעשות זאת לפני כניסת השבת או אחריה".