ההקלטות מוכיחות: במשטרה ידעו על הכוונה לפגוע בגליק

בהקלטות נשמע ניצב משנה אבי ביטון, מפקד מרחב דוד במשטרה, אומר בפגישה עם יהודה גליק כי מכירים במשטרה את האיומים על חייו של גליק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 12:48 י בחשון התשעה

ההקלטות מוכיחות: במשטרה ידעו על הכוונה לפגוע בגליק
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במשטרה טוענים שלא היה איום קונקרטי על יהודה גליק לפני ניסיון ההתנקשות, אך הקלטות שנחשפו הבוקר (ב') ברדיו גלי ישראל מוכיחות כי במשטרה משקרים.

לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה לא הורשה יהודה גליק לעלות להר הבית, הוא הגיע לפני כחודשיים ביחד עם חברו יעקב הנמן לפגישה עם ניצב משנה אבי ביטון מפקד מרחב דוד במשטרת ירושלים. לאחר שאישור העליה של גליק אל ההר שוחרר מחדש, הוא החל להיות מותקף באורח קבע על ידי חבורת ה"מוראביטון", קבוצת גברים מוסלמים שמטרידה פעם אחר פעם את העולים היהודים להר הבית. נצ"מ ביטון אמר כי מדובר במצב "בלתי נסבל", ואז עבר לדבר על גליק עצמו:

נצ"מ ביטון: "מר גליק באיזשהו מקום הופך להיות איזשהו סדין אדום, זאת אומרת, כמות הפעמים שאתה עולה, ועוד פעם, אני באופן אישי, ממש לא אכפת לי, אתה יכול לעלות 80 פעם להר הבית, אבל אני רוצה לייצר איזון, אני רואה מה הצד השני חושב, אני רואה מה הצד השני כותב. או קיי, דרך אגב, הוזהרת פה, הוזהרת שלא יפגעו בך. היה לנו הרי איזשהו מידע מודיעיני שמישהו רוצה לפגוע בך".

יהודה גליק: "אני מקבל את זה בפייסבוק שלי מידי יום".

נצ"מ ביטון: "בסדר גמור".

יהודה גליק: "כאילו מאיימים על החיים שלי מידי יום".

נצ"מ ביטון:: "לפני מספר ימים, כמה זה, חמישה שישה ימים, נפגשתי עם מראביטון, החבר'ה המבוגרים שיושבים שם, ושאלתי אותם, לפי מה, מה אתם עושים, מה מפריע לכם? בואו תגידו לי מה מפריע לכם? מה שהם אמרו לי, מפריע לנו שיהודה גליק עולה להר הבית ארבע, חמש פעמים ביום. מבחינתנו זה התגרות, מבחינתנו זה משהו קו אדום, או.קיי, פשוט אמרו את זה בצורה גלויה. עכשיו אני, אתה לא היית צריך, לא היו צריכים להגיד לי את זה, אני קורא ערבית, ואני פותח את האתרים, את אתרי האינטרנט השונים, או.קיי, הם אומרים, יהודה גליק, עולה כל יום שלוש ארבע פעמים כדי להתגרות בנו, והוא מדבר על בית מקדש על להעיף את המוסלמים משטח הר הבית, על הרבה מאוד דברים".

האזינו להקלטה:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/113201420547.mp3[/embed]

יעקב הנמן, חברו של גליק שהיה עמו בשיחה: עכשיו יש, יש חוק בישראל, אסור לעשות דבר, ואני יודע שאתם לא באנו לפה לדבר מה שיש לכם סמכות או אין לכם, או לא רוצים להפעיל את הסמכות שלכם בנושא של שערים ושעות וקבוצות, לא בשביל זה. אתם רוצים לשמור על שקט בהר הבית, אנחנו מבינים את הדבר הזה, אבל אם אתם לא תמנעו מהערבים להמשיך את ההחמרה במה איך מתנהגים כלפינו, הם עלולים לשלוף סכין באיזשהו שלב, לעשות דברים יותר חמורים, יגיע למצב שאתם בכלל לא רוצים שזה יגיע.

נצ"מ ביטון: כמו בכל מקום במדינת ישראל.