ההנהגה הצעירה מקימה את מטה השטח של "הבית היהודי"

מטה השטח של המפלגה יפעל בשיתוף פעולה עם חברי הכנסת בנושאים שונים וישתתפו בו צעירים בגילאי 22-28, שעסקו קודם לכן בפעילות ציבורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/13 17:27 כא בכסלו התשעד

ההנהגה הצעירה מקימה את מטה השטח של "הבית היהודי"

חברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי הכריזו על הקמת 'מטה השטח' של המפלגה, שיפעל בשיתוף פעולה עם חברי הכנסת בנושאים שונים. ח"כ כלפה: "מפלגה נבחנת גם ביכולתה לייצר שדרה של צעירים שממשיכים את הדרך ופורצים קדימה".

החברים התכנסו הערב במשרד של ההנהגה הצעירה בהיכל שלמה בירושלים, קיבלו סקירה מחברי הכנסת זבולון כלפה ומוטי יוגב על פעילותם, והחלו בהקמת מטה השטח, שירכז את פעילות השטח בכל הארץ במגוון תחומים.

מטה השטח החדש מורכב מבוגרי ההנהגה הצעירה, צעירים בגילאי 22-28 שהתנדבו במשך כמה שנים ועסקו בפעילויות מגוונות: חיזוק הערים המעורבות, פניות ציבור בנושאים שונים, יצירת שיתופי פעולה וקשר בין חברי הכנסת לשטח ועוד. בקבוצת מטה השטח שותפים גם חברי מועצת עיר, עתודאים, וקצינים לשעבר בצה"ל כמו גם רכזי קהילות בערים השונות, פעילים חברתיים ואנשי ארץ ישראל.

ההנהגה הצעירה תעזור להעצים את הפעילות של כל אחד מהרכזים במקומות השונים, כמו גם סיורים ומפגשים קבועים.

הקמת המטה תחזק את החיבור של הבית היהודי לשטח באמצעות לשכות לפניות ציבור בכל מקום ומקום, כאשר בוגרי ההנהגה יהוו את הקשר עם חברי הכנסת ויסייעו בפתרון בעיות. חלק מהבוגרים כבר מתכננים ליצור גרעינים להקמת ישובים חדשים.

ח"כ מוטי יוגב דיבר על חשיבות שילוב הצעירים בעשייה הציבורית אותו הגדיר "רציפות הדורות המאפיינת את עמ"י ואת הציונות הדתית". ח"כ יוגב הוסיף כי "מה שמאפיין את הבית היהודי הוא אכפתיות ותחושת אחריות לשלמות העם התורה והארץ. משימות רבות יש בחברה, בהתיישבות ובכל מקום".

ח"כ זבולון כלפה אמר: "שמחתי להיפגש עם בוגרי ההנהגה הצעירה. מפלגה נבחנת גם ביכולתה לייצר שדרה של צעירים שממשיכים את הדרך ופורצים קדימה. אין לי ספק שהרוח והאווירה שהרגשתי במפגש יחלחלו בשטח עצמו ויגרמו לכך שהמפלגה תלך, תגדל ותהיה דומיננטית יותר ויותר".

כלפה הוסיף: "החבר'ה הצעירים שלנו יהוו את החוליה המשמעותית של חיבור ההנהגה הפוליטית בכנסת לישובים והערים השונים. זהו חיבור אסטרטגי. אני מברך את ההנהגה הצעירה שמובילה את המהלך. המבחן האישי שלי יהיה העבודה המשותפת בלשכה לפניות ציבור בנתיבות, אותה הקמתי לאחרונה".

בפגישה השתתף גם מנכ"ל האיחוד הלאומי - הבית היהודי נחי אייל, שקבע: "יושב פה הגרעין שהולך להוביל את הציבוריות הישראלית בעשורים הקרובים. אתם הצעירים מתחילים לתפוס עמדות לאט לאט וזה יבוא לידי ביטוי בשנים הבאות. הכח בידיים שלכם. אני כבר מתחיל לראות את הפירות שצומחים כאן. ואנחנו נמשיך לעזור לכם היכן שרק נוכל".

רכז ההנהגה הצעירה אסף דנוך סיכם בסיפוק: "אני שמח לראות את הבוגרים שלנו שהתחילו את הפעילות הציבורית שלהם עוד כשהיו צעירים, וצעדו איתנו כברת דרך ארוכה. יש לנו ב"ה מגוון מיוחד של רכזים טובים, אנשי עשייה גדולים שילכו ויפתחו את מדינת ישראל בכל התחומים. אני רוצה להודות לרכז שלנו אביחי גרינולד על ארגון האירוע".