הדרת דתיים: חברת האוטובוסים נתיב אקספרס כופה נהגים לעבוד בשבת

חברת התחבורה הציבורית מתנה עבודה בכך שנהגיה יסכימו לעבוד בשבת ובחג. משרד התחבורה שותק ומעלים עין מחילול שבת והפרת הסטטוס קוו בידי החברה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/06/14 16:13 יג בסיון התשעד

הדרת דתיים: חברת האוטובוסים נתיב אקספרס כופה נהגים לעבוד בשבת
יחצ, צילום: יחצ

חברת התחבורה הציבורית נתיב אקספרס, הפועלת באזור הצפון, מתנה עבודה בכך שנהגיה יסכימו לעבוד בשבת ובחג, כך עולה מחוזה עבודה חדש שפורסם באתר News1.

בחוזה נכתב כי נהג יעבוד 43 שעות בממוצע נטו בימים א-ו וכי יום המנוחה של העובד הינו שבת, אך יחד עם זאת סייגו כי 'הכל בהתאם לצרכי העבודה' כשהמשמעות היא שהחברה תוכל לקרוא לעובד גם בשבת.

עוד נכתב בסעיף נוסף כי העובד יתחייב למלא את תפקידו "לרבות עבודה ביום המנוחה השבועית או בחגים”, וכן מדגישים כי "הנהג מאשר כי ידוע לו כי ייתכן שיידרש לעבוד גם בימי חג".

ב-New1 טוענים כי מאז שנכנסה לאשכול הגליל הרחיבה החברה את פעילותה בשבת, בניגוד לסטטוס קוו. עוד הם אומרים כי בשבועות האחרונים התקבלו במשרד התחבורה תלונות לפיהן האוטובוסים נכנסים גם בשבת לישובים דתיים, זאת למרות שלקווים אסור לנוע בשבת. הדבר מתאפשר בזכות העלמת עין מצד משרד התחבורה. לשאלות הכתב ענו במשרד כי "משרד התחבורה אינו מעורב בהסכמים שבין מפעילי התחבורה הציבורית השונים לעובדיהם".

חברת נתיב אקספרס עובדת בעיקר בגליל, אך יש לה שלוחות גם באזור חדרה-נתניה, נתניה-תל אביב ויוקנעם-טבעון.

בחברת נתיב אקספרס העדיפו להימנע מתגובה.