הדיל: הרב סתיו ימונה לרב האשכנזי, תמורת הארכת כהונת הרב עמאר

"הבית היהודי" הזדרזה להעביר את הצעת החוק להארכת כהונתם של הרבנים הראשיים, כדי לגבש "דיל" מול ש"ס, אשר יאפשר לציונות הדתית למנות נציג מטעמה לתפקיד הרב האשכנזי הראשי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/03/13 08:57 ט בניסן התשעג

הדיל: הרב סתיו ימונה לרב האשכנזי, תמורת הארכת כהונת הרב עמאר
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

אתמול (ג') העבירה הכנסת את הצעת החוק להארכת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, עד לבחירת הרבנים הראשיים הבאים אחריהם - ככל הנראה בקיץ הקרוב. ההצעה, שגובשה על ידי ”הבית היהודי“ וסוכמה מול ”הליכוד ביתנו“ כבר בשלב המו“מ הקואליציוני, זכתה לרוב של 62 ח“כים במליאת הכנסת.

מאחורי המהלך נרקמת עסקה בין ש“ס לבין ”הבית היהודי“ בדבר זהותם של הרבנים הראשיים לישראל. על פי המהלך, ”הבית היהודי“ תקדם את מועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד, בתמיכת ”יש עתיד“ ומפלגת ”הליכוד ביתנו“ שכבר הודיעו על תמיכה פומבית במועמדותו של הרב סתיו - זאת בתמורה להארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר כרב הספרדי הראשי לישראל. בעיתון ”ישראל היום“ דווח היום כי במסגרת עסקה שכזו, ש“ס לא תתנגד למינויו של הרב סתיו לתפקיד.

הרב עמאר, כהונה שנייה בדרך? (צילום: עידן סבאח)

ואולם, יו“ר ”הבית היהודי“ נפתלי בנט כלל עוד לא קיבל החלטה סופית בעניין המועמד מטעמו. על אף שהוא ויתר חברי הסיעה נוטים לתמיכה ברב סתיו, על בנט מופעלים לחצים גם מצד הזרמים החרד“לים יותר, כדי שיתמוך במועמדות אחרת. בשלב זה, בשתי המפלגות טענו כי בשלב זה לא סוכמה סופית שום עסקה בנושא.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן