הכנסת אישרה את הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים

על פי הצעת החוק, הרבנים שלמה עמאר ויונה מצגר ימשיכו לכהן עד לבחירות לתפקיד שיתקיימו בקיץ הקרוב. השר אורי אריאל: "בתקופה הקרובה נתפנה לחיזוק מוסד הרבנות הראשית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 19/03/13 15:41 ח בניסן התשעג

הכנסת אישרה את הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים
יחצ, צילום: יחצ

מליאת הכנסת אישרה היום (ג‘) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל, שהוגשה על ידי ”הבית היהודי“ באמצעות סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן. 60 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, 6 נגד ואחד נמנע.

במהלך ההצבעה בכנסת, קם ח“כ משה גפני (”יהדות התורה“) והבהיר כי ”אנחנו נצביע נגד כל הצעה של ’הבית היהודי‘“. בתגובה, ח“כ מוטי יוגב מ“הבית היהודי“ שאל אותו: ”אמש הצלחתי לפעול מול אגף כוח האדם בצה“ל כדי לשחרר ולדחות את גיוסו של בחור חרדי משירות בצה“ל, גם לזה אתה מתנגד?“.

ההצעה גובשה בחודש האחרון והובאה להתחייבות והסכמה הדדית במסגרת ההסכם הקואליציוני בין ”הבית היהודי“ לליכוד-ביתנו. כבר אתמול אושרה הצעת החוק על ידי הממשלה, בישיבתה הראשונה. שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר כי ”לצד המחוייבות הכלכלית והחברתית, ממשלת ישראל שמה היום לנגד עיניה את חיי הרוח והיהדות של עם ישראל, שהם בסיס היהודי והמוסרי לכל פעילותנו למען עם ישראל“.

יכהן לפחוץ עד הקיץ, הרב עמאר (צילום: יחצ)

אריאל הדגיש כי ”בתקופה הקרובה נתפנה גם לפעול לחיזוק מוסד הרבנות הראשית והחזרת מעמדה הראוי בציבור הרחב“. הצעת החוק תובא כעת לקריאה שנייה ושלישית.

הרבנים שלמה עמאר ויונה מצגר היו אמורים לסיים את תפקידם כבר בשבוע הבא, לאחר עשר שנות כהונה. המהלך שהובילה ”הבית היהודי“ בהצעת החוק עשויה לרמז על כוונת המפלגה לפעול לקידומו של אחד המועמדים - כנראה הרב דוד סתיו - עד לבחירות בקיץ.