הדיון אודות גדר ההפרדה נדחה בניסיון למצוא פתרון בטחוני חלופי

ניסיונות קדחתניים למצוא פתרונות על מנת למנוע בניית גדר ההפרדה בגוש עציון. ראש מועצת אפרת עודד רביבי: "מקווה שהשכל הישר ינצח את הפורמליות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/09/14 12:41 כו באלול התשעד

הדיון אודות גדר ההפרדה נדחה בניסיון למצוא פתרון בטחוני חלופי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הדיון אודות הגדר ההפרדה בגוש עציון אשר אמור היה להתקיים היום (א') נדחה ליום שלישי בישיבת ממשלה שתעסוק בסוגיה, זאת על מנת לנסות ולמצוא פתרונות ביטחוניים חלופיים או לקבוע תוואי חדש לגדר.

כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם כי היום (א) הייתה אמורה לעלות לדיון סוגיית בניית גדר ההפרדה בגוש עציון בישיבת הממשלה. תוואי גדר ההפרדה אושר בשנת 2006 אך לאחר עתירות לבג"צ הוא שונה כך שרוב הגדר בתוואי המתוכנן תעבור בשטח ישראל, כשעל פי דיווח בגלי צה"ל, התוואי החדש משאירה את גוש עציון מחוץ לקו הירוק.

ארגונים סביבתיים ותושבי גוש עציון הערבים והיהודים התייצבו בעבר כגוש אחד, באחדות יוצאת דופן נגד בניית הגדר, זאת בטענה כי בגוש עציון מתקיים דו קיום בין הצדדים וכי הגדר לא תועיל לביטחון ורק תהרוס את הסביבה. על פי טענות חלק מהשרים, הם יתנגדו לנושא, והבהירו כי ככל הנראה החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון להעלות את הנושא באה לאחר הכרזת 4,000 הדונמים בגבעות גוש עציון כאדמות מדינה כסוג של פיצוי על חשבון מהלך בניית הגדר.

הבוקר, בעקבות פנייתו של סא"ל (מיל) עודד רביבי ראש מועצת אפרת לשרי הבית היהודי והליכוד ולמזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, הוחלט כי ההצבעה על מתווה הגדר תועבר לדיון מחודש ביום שלישי הקרוב בישיבת ממשלה שתעסוק בסוגיה. סוכם כי עד אז יימצאו פתרונות ביטחוניים חלופיים או ייקבע תוואי גדר חדש. רביבי: "אני מקווה שהשכל הישר ינצח את הפורמליות. החלטת הממשלה משנת 2006 כבר אינה רלוונטית למציאות ימינו ואני שמח שראש הממשלה קיבל את עמדתי כי המציאות הביטחונית המשתנה גם מחייבת פתרון יצירתי למציאות הביטחונית החדשה".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל: אנו מברכים על ההחלטה לדחיית הדיון בהקמת גדר ההפרדה באזור גוש עציון, ומודים לשרים ולכלל הגורמים אשר פעלו לדחות את ההחלטה בעניין. דווקא בימים בהם הממשלה נאלצת לבצע קיצוצים כואבים בחינוך, ברווחה, בבריאות ובשירותים לאזרח , לא ראוי היה להשקיע סכום עתק העומד על 300 מליון ש״ח בפרויקט עם תרומה שולית לביטחון . ההתנגדות לגדר מאחדת את המתיישבים, הפלסטינים ושוחרי איכות הסביבה ואנו מקווים כי דחיית ההחלטה היא השלב הראשון בגניזת תוכנית מיותרת זו״