הגיע לגבורות: אלפים חגגו 80 שנות עשייה לרב חיים דרוקמן

באירוע שהתקיים בבנייני האומה, הגיעו רבים כדי להצדיע לפועלו של הרב דרוקמן, ביניהם גם רה"מ נתניהו, שהודה כי הוא "לא מכיר אדם שצירף כל כך הרבה אנשים לעם ישראל"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/03/13 11:05 כט באדר התשעג

הגיע לגבורות: אלפים חגגו 80 שנות עשייה לרב חיים דרוקמן
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

ראשי ישיבות ורבנים, פוליטיקאים, חניכי ”בני עקיבא“, תלמידים ואלפי אנשים, הגיעו אמש (א‘) לאירוע הענק לכבודו של הרב חיים דרוקמן, במלאת לו 80 שנה. לאבטחה הכבדה שהייתה באירוע בעקבות נוכחותו של רה"מ ידעו כולם להשיב "מדוע הגעתי?! הרב דרוקמן הוא מורי ורבי". נדמה היה כי הציונות הדתית כולה הגיעה אמש לבנייני האומה בירושלים, כדי להודות לרב שעמד בשבילה בצמתים החשובים ביותר בתולדותיה.

"אנחנו נהנים מהעבודה שאתה הובלת ומוביל במשך שנים רבות לטובת שדרת העשייה והמהנהיגות בישראל", אמר לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדברים שנשא באירוע. אחד הפרויקטים עליהם היה אמון הרב דרוקמן במשרד ראש הממלה הוא ראש מערך הגיור שגם יצר הדים הרבים. "מיניתי אותך לתפקיד כי אין כמוך", הוסיף נתניהו, "אינני מכיר מי שצרף כל כך הרבה אנשים לעם ישראל. אתה חודר להם לנשמה, זה דבר ייחודי, והדאגה שלך מצויינת במיוחד בקירוב הלבבות שיצרת, אהבת ישראל בקרב רבים כל כך".

(צילום: גילי צרפתי)

ראש הממשלה ציין את הישגיו הרבים של הרב דרוקמן ושיבח גם את הציונות הדתית: "אני רואה אתכם בכל מקום שאני הולך, גם בלשכה שלי אני מוקף בכיפות סרוגות, כיפות הברזל, אין תחום שאין בו בוגרים ממוסדות בני עקיבא".

מפלגת ”הבית היהודי“ נכחה אף היא באירוע לכבודו של הרב דרוקמן. "גדלתי על הדמות הזו כל חיי", הודה נפתלי בנט ראש מפלגת הבית היהודי, שציין כי "הרב מקבל כל אחד בסבר פנים יפות ולא משנה מי ניצב בפניו. הוא איש של אמת ובגלל האמת הזו הוא מורה של רבים כל כך, שנמצאים פה וכאלה שלא". בנוסף למפעלים הרבים של הרב דרוקמן, יושב הרב גם בישיבות ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא, נפתלי בנט תיאר ישיבות אלה וסיפר כי "הרב משתתף בלבטים של הצעירים ומביע את דעתו בהתלהבות. הוא נאבק עליה ממש כאחד הפעילים היותר שרופים של התנועה. הוא מדריך בבני עקיבא למעלה משישים שנה".

(צילום: גילי צרפתי)

"בימים שמשהו חדש מתחיל אנחנו קודם כל ממשיכים את מה שאתה זרעת במשך הרבה שנים. אנחנו זוכים לקדם ולקטוף את מה שאתה זרעת, הזורעים בדמעה ברינה יקצורו", ציין בנט, שאמר לרב דרוקמן: "אתה מורה הדרך שלנו, אתה ניצב לנו כמצפן ונשתדל ללכת בדרך שלך".