"הגיע הזמן שהציונות תילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל"

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ יוצא נגד פתיחת מתחם "יס פלנט", בירושלים בשבתות. "נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/15 15:51 כו באב התשעה

"הגיע הזמן שהציונות תילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל"
אילוסטרציה בלבד. Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. Yonatan Sindel, פלאש 90

הציונות הדתית מצטרפת לחרדים במאבק נגד פתיחת מתחם קולנוע בשבת? דב קלמנוביץ, יו"ר הבית היהודי בירושלים והמשנה לראש העיר, יוצא נגד הכוונה לפתוח מתחם "יס פלנט", בירושלים, וקורא לציונות הדתית להתאחד נגד פתיחת המתחם.

"השבת הינה ערך דתי וחברתי. שמירה על הסטוטוס קוו מספקת מחויבות לשקט בירושלים", אמר קלמנוביץ בתגובה לפרסומים כי מתחם 'יס-פלנט' יפתח בשבת והוסיף "הגיע הזמן שהציונות הדתית תגיד את דברה ותילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל. נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל".

קלמנוביץ הוסיף ואמר "יצרתי קשר עם מנהיגי הבית היהודי ברמה הארצית על מנת שהנציגות המקומית והארצית יעבדו יחד".

הציונות הדתית נמצאת בקונפליקט בכל הקשור לשמירת השבת בירושלים, ובכל פעם שישנה על השולחן כוונה לפתוח מתחם כזה או אחר מתגלה כי חלקים בציונות הדתית תומכים בפתיחה, ומנגד חלקים אחרים מתנגדים לה.

כך, במהלך הדיונים על פתיחת מתחם "סינמה סיטי" בכניסה לעיר לפני מספר שנים נחצתה הציונות הדתית בירושלים לשניים, כשחצי מצדדים בפתיחה בשבת של המתחם מכיוון שמדובר על מתחם חילוני, ומנגד הצטרפו חלקים בציונות הדתית לחרדים במאבק נגד פתיחת המתחם בשבת.