הברגע האחרון האופוזיציה איפשרה לשרים להשתתף באזכרה לאסון המסוקים

ח"כ סמוטריץ' טוען כי האופוזיציה לא איפשרה קיזוז של שרי ממשלה שרצו להשתתף באזכרה הממלכתית. באופוזציה מיהרו להודיע כי יאפשרו את הקיזוז

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/02/16 09:19 א באדר א'

הברגע האחרון האופוזיציה איפשרה לשרים להשתתף באזכרה לאסון המסוקים
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר (ד') כי חברי האופוזיציה לא איפשרו קיזוז של שרי ממשלה שהיו מעוניינים להשתתף באזכרה הממלכתית של אסון המסוקים, שהתרחש לפני 19 שנים. "בושה ואטימות כלפיי המשפחות השכולות" כתב סמוטריץ'.

חברת הכנסת מירב מיכאלי, מסיעת המחנה הציוני, משיבה לטענתו של סמוטריץ' ומוסיפה כי מדובר באשמתה של הקואליציה: "הרשלנות של הממשלה היא לא אשמת המשפחות". מיכאלי הוסיפה כי האופוזיציה תאפשר קיזוז לשרים שיהיו מעוניינים להשתתף בטקס "כמרכזת האופוזיציה אני מודיעה שאנחנו נאפשר קיזוז כדי ששר ישתתף באזכרה לזכר חללי אסון המסוקים". בתשובה לפניית כיפה אמרו בלשכתה של מיכאלי כי השרים לא דאגו בזמן לקיזוז, "ברגע האחרון מנסים להציג כאילו אנחנו לא אישרנו קיזוזים, אבל בסוף כן אישרנו". ככל הנראה, השר נפתלי בנט ישתתף באזכרה.

בכירים בבית היהודי אומרים ל'כיפה' כי הבעיה היא במזכירות הממשלה, שלא ממש נערכה לקיזוזים בקואלציה "אם היו נערכים בצורה אחרת אז אולי גם שר החינוך, היה יכול להשתתף באזכרה. ממשלת ישראל, אומרת לחברי כנסת ושרים שאם הם רוצים הם יכולים ללכת, אבל הם חייבים לעשות קיזוז וזה קצת בעייתי, שיש קואליציה כל כך צרה".

חברת הכנסת שולי מועלם, אלמנתו של סגן אלוף משה מועלם, הקצין הבכיר ביותר שנהרג באסון המסוקים, כן קיבלה אפשרות להתקזז ונמצאת היום באזכרה הממלכתית.

כזכור, באסון המסוקים שהתרחש לפני 19 שנים, שני מסוקי חיל האוויר התנגשו מעל עמק החולה, בעת שהובילו לוחמים למוצבי צה"ל לצורך פעילות מבצעית. אחד המסוקים התרסק בחצר של מבנה ששימש כצימר לנופשים במושב שאר יישוב, והשני התרסק בסמוך, בשדה פתוח ליד קיבוץ דפנה. באירוע נהרגו כל 73 החיילים שהיו במסוקים. 8 מתוכם היו אנשי הצוות שהטיסו את המסוקים.

ממזכירות הממשלה טרם נמסרה תגובה.