"הבית היהודי צריך לפרוש מהממשלה בעקבות העברת חוק הגיור"

הרב דוד חי הכהן, מראשי רבני תקומה, קורא לבית היהודי לפרוש מהממשלה בעקבות העברת חוק הגיור בוועדת החוקה. "חוק הגיור הוא אסון קיומי על מדינת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/10/14 14:44 ג בחשון התשעה

"הבית היהודי צריך לפרוש מהממשלה בעקבות העברת חוק הגיור"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב דוד חי הכהן, ראש הישיבה הגבוהה 'נתיבות ישראל' בבת ים ומראשי רבני 'תקומה' מגיב להעברת חוק הגיור בוועדת החוקה היום (ב') וקורא לבית היהודי לפרוש מהממשלה בעקבות העברתו. "אסון נפל על ישראל. יש למנוע את העברת החוק גם אם המפלגה תפרוש מהממשלה", אמר הרב.

לדבריו, "חוק הגיור שעבר היום הוא אסון קיומי על מדינת ישראל "מעמד הרבנות הראשית ושמירת הצביון היהודי האמיתי בארץ, הם בעלי משקל לכל הכוחות כמו ארץ ישראל. התורה והארץ הם הלב שלנו וכל פגיעה באחד מהם יש בה איום קיומי על עמנו וחלילה סכנה להרס עצמי של העם".

גם בצד הליברלי של המפה הרבנית, ארגון רבני צהר, קוראים לבטל מיד העבודה על אישור חוק הגיור. עם זאת, בניגוד לרב דוד חי הכהן, הם קוראים לקדם את הצעת המחליטים, היינו החלטת הממשלה בנושא, ולא לוותר לגמרי על חוק הגיור. בארגון קוראים לראש הממשלה ולכל המפלגות החפצות בהמשכו של העם היהודי לשוב ולהביא את הצעת המחליטים לישיבתה הקרובה של הממשלה כפי שהבטיח ראש הממשלה לפני מספר שבועות. "החלטת המציעים לעניין מותבי גיור אם תעבור תמנע התבוללות בעם היהודי”, הם אומרים.