הבית היהודי והמחנה הציוני נגד הדחת גטאס

השר זאב אלקין פנה לחברי הכנסת בבקשה להפעיל את 'חוק ההדחה' כנגד ח"כ גטאס החשוד בניסיון הברחת טלפונים ניידים לאסירי חמאס. בשתי המפלגות ביקשו לחכות לסיום ההליך המשפטי שנפתח נגד חבר הרשימה המשותפת

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/16 14:48 יט בכסלו התשעז

הבית היהודי והמחנה הציוני נגד הדחת גטאס
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, ניסה להפעיל לראשונה את 'חוק ההדחה' ולהביא להדחתו של ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת החשוד בעבירות בטחוניות. מי שגדעו את ההליך כבר בתחילתו הם מפלגות הבית היהודי והמחנה הציוני.

על מנת להתחיל בהליך ההדחה, יש צורך בפנייתם של לפחות 70 חברי כנסת, מתוכם 10 מהאופוזיציה. בבית היהודי ובמחנה הציוני התנגדו למהלך מתוך רצון למיצוי ההליך המשפטי שנפתח נגד גטאס.

מוקדם יותר קרא השר אלקין לחברי הכנסת לחתום על פנייה שקוראת להדיח את חבר הכנסת החשוד בניסיון הברחת טלפונים ניידים לאסירי חמאס. "במסגרת חוק ההדחה" כתב אלקין, "אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעה הזו של כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 77 א' לחוק יסוד הכנסת. אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם היום להפעלת המנגנון בחוק שאושר בקדנציה הזו ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ גאטס באופן מידי".

(צילום: ארגון גשר)

נגד גטאס, חבר סיעת בל"ד, הוצא צו איסור יציאה מהארץ, מחשש שינסה להימלט לאחת ממדינות ערב, מבלי שיתן את הדין על מעשיו. כזכור, בשנת 2007 חבר מפלגה נוסף מסיעת בל"ד, חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, שהוא גם בן דודו של גטאס, ברח מהארץ לאחר שהוחלט לפתוח נגדו חקירה בגין חשד לריגול לטובת חיזבאללה.

בתנועת 'דרך חיים' בוחרים להאשים את שופטי בג"ץ על כך שהפכו את החלטת וועדת הבחירות פעם אחר פעם ואפשרו לבל"ד ולחבריה להשתתף בבחירות לכנסת. "בג"ץ נתן לח"כ גטאס את הכח לסייע למחבלים ופוגע בביטחון של כולנו".

בתנועה, שהחלו לאחרונה בקמפיין ציבורי כנגד התנהלות שופטי בג"ץ, מזכירים כי בעבר פסלה וועדת הבחירות של הכנסת את השתתפותה של בל"ד בבחירות, אולם שופטי בג"ץ הפכו את ההחלטה בטענה שאין די ראיות לכך שהמפלגה ונציגיה בכנסת עוסקים בסיוע לטרור. חבר הנהלת התנועה, אורי קירשנבאום אומר כי "ח"כ באסל גטאס שנחשד בסיוע למחבלים הוא המשך ישיר של בן דודו בשארה שמועמדותו נפסלה בידי וועדת הבחירות ואושרה בבג"ץ, ושל מחליפו סעיד נפאע שהורשע בעבירות ביטחוניות ונשלח למאסר".

לדבריו "בג"ץ הוא זה שנותן להם את הכח לפגוע בביטחון עם ישראל ולפעול כמפלגה נגד קיומנו בארץ ישראל כעם יהודי ונגד מדינת ישראל כמייצגת את העם היהודי. הנאורות כביכול, המילים הגבוהות והאגו של שופטי בג"ץ שחושבים שהם מבינים בביטחון ובדמוקרטיה יותר מכולם, עולים לנו בביטחון ובדמים. הפעם במקרה תפסו אותו וסיקלו את הברחת הטלפונים, אבל מי יודע כמה פעמים הועברו פלאפונים ומסרים שיועדו להוצאת פיגועים ורצח יהודים?".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן