"הבית היהודי" דורשת את ראשות ועדת הכספים

במפלגה מנמקים את הדרישה בכך שמדובר בתפקיד מפתח לטובת רפורמות כלכליות ופירוק הריכוזיות. כמו כן, מדובר ב"פיצוי" כחלק מהמו"מ הקואליציוני, לאחר שהמפלגה צפויה לקבל רק שלושה תיקי שרים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/03/13 19:29 א בניסן התשעג

"הבית היהודי" דורשת את ראשות ועדת הכספים
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

במפלגת ”הבית היהודי“ דורשים גם את ראשות ועדת הכספים כחלק מהמו“מ הקואליציוני, זאת לאור העובדה כי תיק האוצר הועבר למפלגת ”יש עתיד“ וכי ”הבית היהודי“ תקבל שלושה תיקי שרים.

(צילום: יחצ)

גורמים במפלגה אמרו לכיפה כי ”כדי לעמוד בהבטחתנו לרפורמות כלכליות ולפרק את הריכוזיות, אנחנו חייבים את היכולת לפרק חסמים בדרך והוועדה היא הכלי לכך“. כמו כן, במפלגה ודרשים להכניס נציג של המפלגה גם לוועדת השרים לענייני המו“מ עם הפלסטינים, זאת מפני שכיום חברים בוועדה רק שרת המשפטים ציפי לבני, שר הביטחון ושר החוץ.

טרם ברור אילו תיקים אמורה לקבל ”הבית היהודי“, אך מסתמן כי המפלגה תקבל את תיק התעשייה, המסחר והתעסוקה שיועבר ליו“ר המפלגה נפתלי בנט. כמו כן צפויה המפלגה לקבל את המשרד לענייני ירושלים והתפוצות לידי ח“כ אורי אורבך. טרם ברור מה יעלה בגורלו של תיק הדתות, שאולי יצומצם בשל דרישתו של יאיר לפיד לצמצום גודל הממשלה, אך מסתמן פתרון בדמות מינויו של ח“כ הרב אלי בן-דהן לתפקיד סגן השר.