הביני"שים שוב יוכלו להיכנס לתחנה המרכזית ללא בדיקה

בתחנה המרכזית בירושלים שינו את המדיניות המאפשרת לבני ישיבות ההסדר להיכנס למתחם ללא בדיקה ביטחונית. "ההנהגה הצעירה" של "האיחוד הלאומי" הצליחה להחזיר עטרה ליושנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/11/12 17:47 טז בחשון התשעג

הביני"שים שוב יוכלו להיכנס לתחנה המרכזית ללא בדיקה
cc-by-IgKh, צילום: cc-by-IgKh

הביני"שים ישובו להיכנס לתחנה המרכזית בירושלים בהצגת תעודת של"ת, זה הודות לפעילות נמרצת של ההנהגה הצעירה של "האיחוד הלאומי".

תחילת הסיפור בשינוי נהלים שהורגש בחודשים האחרונים בתחנה המרכזית בירושלים. בני ישיבות ההסדר, שבמשך שנים זכו להיכנס למתחם התחנה ללא בדיקה ביטחונית תוך הצגת תעודה מזהה, נדרשו לפתע לעמוד בתור יחד עם כלל האזרחים. מדובר בעיכוב שיכול להגיע עד לחצי שעה בשעות העומס, במקום להתקדם בתור המזורז יחד עם החיילים.

נתנאל אריאל, חבר "ההנהגה הצעירה", פנה למחלקת הביטחון של התחנה המרכזית, בשאלה על שינוי המדיניות. "בחודשים האחרונים קיבלנו פניות מבני ישיבות הסדר בשל"ת, על כך שבחודשיים האחרונים כבר אי אפשר להיכנס לתחנה המרכזית בלי לעבור את הבדיקה ואומרים להם 'התעודה הזו לא תופסת, לכו להיבדק כמו כולם', בניגוד למדיניות הקודמת", מתאר אריאל.

לאחר פניות חוזרות ונשנות למחלקת הביטחון, אישר קצין הביטחון של התחנה כי פניית הביני"שים אכן נכונה - וכי בתחנה יחדדו נהלים ויחזירו את המצב לקדמותו. "בזכות הפעילות שלנו יוכלו בני ישיבות ההסדר להיכנס לתחנה המרכזית כמו כל חייל אחר", אומר אריאל, "אין סיבה להפלות לרעה את הבייני"שים ואנו שמחים שהסיפור נפתר על הצד הטוב ביותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן