הביני"שים גוייסו בדחיפות - וישבו בחוסר מעש

עשרות בני ישיבות ההסדר זועמים על כך שגוייסו לשווא ב"צו 8" ובסופו של דבר מצאו עצמם יושבים וממתינים ללא שום תועלת. "סתם גייסו אותנו, לא עשינו שום דבר חוץ מלשבת על הדשא", מספר אחד מהם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/11/12 14:40 ח בכסלו התשעג

הביני"שים גוייסו בדחיפות - וישבו בחוסר מעש

עשרות בני ישיבות עורפיים גוייסו השבוע לשירות בפיקוד העורף בעקבות מבצע ”עמוד ענן“, כפי שדיווחנו על כך לראשונה בכיפה. ואולם, המגוייסים הטריים שמיהרו לעלות על מדי הב‘ ולהזרדרז לגיוס לטובת סיוע לעורף הישראלי, התאכזבו לגלות כי גייסו אותם ללא שום צורך.

הביני“שים שהוקפצו ב“צו 8“ הגיעו אל אתרי הכינוס וישבו שם ללא כל מעש, עד להפסקת האש הוכרזה אמש. בדומה אליהם, גם כ-50 בני ישיבות נוספים שהוקפצו היום לפיקוד העורף, ממתינים מאז שעות הבוקר בבסיס תל השומר, ללא שום תועלת.

במדור ביני“ש ובאיגוד ישיבות ההסדר הקפידו להבהיר למגוייסים בראשית השבוע כי יש להם ”משימה חשובה“, לא רק מבחינת העורף הישראלי כי אם גם מבחינת מסלול ההסדר וההוכחה לנחיצותו ותרומתו למען המדינה. נוכח העובדה כי בסופו של דבר המגוייסים הטריים לא עשו דבר, החליטו בני הישיבות הזועמים לפנות לראשי הישיבות שלהם ולקרוא להם להפעיל לחץ על מנת לשחררם חזרה אל בתי המדרש.

"פשוט הזוי שדרשו מאיתנו לעזוב את הישיבה בשביל להתבטל במדשאות גדרה", אומר אחד מבני הישיבות שגויסו, בשיחה עם כיפה. "אני לא מוכן לשכב חסר בשביל תעלול יח"צני על אף שאני מכיר בחשיבותו", הוא מבהיר. בהודעה שנשלחה אל בני הישיבות נאמר להם כי יפעלו לטובת תושבי אשדוד אולם כלל לא פעלו בעיר.

בני הישיבות ששירתו במסלול העורפי מסתבר, נלקחו לעזרת פיקוד העורף ביום הראשון לגיוסם לצו 8 - עזרה שהתבטאה בחלוקת פליירים בעיר לוד. לאחר מכן נלקחו לבית החולים אסף הרופא שם ”בילו“ בחצר בית החולים מאשר במחלקות הילדים. "אני שמח להתגייס למען עם ישראל ואני מוכן להמשיך את הצו עוד זמן רב אך לא בצורה כזאת שאנו מטיילים באוטובוסים בין יישובי הדרום שחלקם כלל לא נפגעו בכלל ולא עושים מאומה", אומר אחד אחר מבני הישיבות.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il