האם תמנע מיהודים אפשרות עלייה להר הבית?

מהנדס עיריית ירושלים מתכוון להוציא צו סגירה מיידי לגשר המוגרבים, בשל העובדה כי הוא מסכן את הציבור ועלול להתמוטט. בעירייה מזהירים: התמוטטות הגשר – אסון לאומי

חדשות כיפה אורי פולק 08/12/11 11:48 יב בכסלו התשעב

האם תמנע מיהודים אפשרות עלייה להר הבית?
ויקיפידה, צילום: ויקיפידה

מהנדס עיריית ירושלים מתכוון להוציא צו לסגירה מיידית של "מעלה המוגרבים", הגשר המוביל מרחבת הכותל להר הבית, ולאסור באופן מיידי את השימוש בו, זאת מפני שלטענתו מהווה הגשר סכנה לציבור ובסכנת התמוטטות.

המשמעות של סגירת הגשר תהיה למעשה מניעת כל אפשרות של עליית יהודים להר הבית, למעט כניסת כוחות ביטחון בעתות חירום.

האדריכל שלמה אשכול, מהנדס העיר, כתב אתמול ל"קרן למורשת הכותל המערבי" כי "יש במבנה משום סכנה מיידית למחזיקים, לציבור ולנכסים הסמוכים הנובעת בין היתר מסכנת דליקה והתמוטטות. לפיכך בכוונתי ליתן צו לסגור מיד את המבנה ולא להרשות בו כל שימוש". לקרן, האחראית על הפעלת המקום, ניתנו שבעה ימים להגיש השגות להוראת המהנדס.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ביקש כבר לפני למעלה מחודש להרוס את הגשר, זאת מחשש לביטחונם של המבקרים ברחבת הכותל המערבי. בעיריית ירושלים טוענים כי דליקה במקום, אם תפרוץ, עלולה לעלות בחיי אדם ולגרום לאסון לאומי. במקום הגשר שייהרס, ייבנה גשר חלופי שיאפשר מעבר בטיחותי יותר לכיוון הר הבית.

אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה לעכב את הריסת הגשר, מחשש להתלקחות אזורית. גשר המוגרבים הפך למוקד מתיחות בין ישראל לפלסטינים ולירדן, זאת לאחר חודשים ארוכים במהלכם הוא מסכן את באי רחבת הכותל המערבי ולאחר מספר פעמים בהם נדחתה הריסתו.

ח"כ אורי אריאל, הגיב היום לכוונת העירייה ומסר לכיפה כי "ההחלטה על סגירת הגשר לא יכולה להוות תירוץ לכך שיהודים יעוכבו מלעלות להר הבית אפילו דקה אחת. עם זאת יש צורך לבנות במקום גשר חלופי ובטיחותי הרבה יותר".