האם צה"ל יכנס לרשימה השחורה של האו"ם?

ארגוני זכויות אדם קראו למזכ"ל האו"ם להוסיף את צה"ל ל'רשימה השחורה', אותה מעטרים ארגוני טרור מהגדולים בעולם

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/03/17 12:02 ד באדר התשעז

האם צה"ל יכנס לרשימה השחורה של האו"ם?
Rena Schild / Shutterstock.com, צילום: Rena Schild / Shutterstock.com

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי שורת ארגוני זכויות אדם דורשים ממזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, להוסיף את צה"ל לרשימת המדינות והארגונים החמושים שאחראים באופן סדרתי לפגיעה והרג ילדים בזמן לחימה.

ב-'רשימה השחורה', שלתוכה מעוניינים הארגונים להכניס את צה"ל, נכללים ארגוני טרור דוגמת דעאש, אל קאעידה, הטאליבן ובוקו חראם וכן מדינות כמו קונגו והרפובליקה המרכז אפריקנית. הסיבה לדרישה היא הטענה שצה"ל אחראי להריגתם ולפציעתם של ילדים, ולתקיפת בתי ספר ובתי חולים בעזה ובשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון.

המהלך אמנם נשמע הזוי ולא מחובר למציאות, אך קצת קשה לבוא בטענות לארגונים מחו"ל, כשגם בישראל נשמעים מידי פעם טענות דומות. לפני מספר שנים התבטאה חבר לשעבר בועד של שוברים שתיקה ואמרה כי חיילי צה"ל מצטיירים "כרוצחים חסרי לב, חסרי מצפון, חסרי דעה".

לפני כשנה ועל רקע תקרית, במהלכה ירה אל"מ ישראל שומר בנער מחבל שזרק לעברו אבן וברח, כתב עיתונאי הארץ במאמרו כי "חיילי צה"ל נקראים להרוג ילדים פלסטינים. הירגו, חיילים, הירגו. שום רע לא יאונה לכם אם תרטשו את גופו של נער פלסטיני במנוסתו בשלושה כדורים מטווח קצר - מפקדיכם ויאיר לפיד יריעו לכם. ירו במיידי אבנים, בלא חשש, ירו בכל אחד שנחשד, ובלבד שיהיה פלסטיני".