האם יש מרבץ זהב בשווי כמיליארד דולר בהרי אילת?

יהודה גליק טוען כי בתוך 30 יום מתכוונים הוא וקבוצה של גיאולוגים להתחיל לחפור את הזהב, ששוויו לטענתו מוערך בכמיליארד דולר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/05/15 12:02 א בסיון התשעה

האם יש מרבץ זהב בשווי כמיליארד דולר בהרי אילת?
TTstudio / Shutterstock.com, צילום: TTstudio / Shutterstock.com

יהודה גליק מתפרנס בשנים האחרונות מ"ירושלים של זהב" אך מסתבר שלאו דווקא יחד. השבוע חשף גליק כי נמצא מרבץ זהב איכותי בשווי של כמיליארד דולר בהרי אילת.

גליק משמש כסמנכ"ל החברה "מרבצי זהב בע"מ" שקיבלה בלעדיות בחציבות אחר המרבץ. החברה מחפשת בימים אלו משקיעים נוספים שיסייעו בהגעה למחצב היקר. לדבריו, כבר התקבלו רישיונות חפירה במקום ויש צורך בחפירה של כ-100 מטר לעומק האדמה מה שמצריך השקעה כלכלית גדולה.

"לאחר עבודה מאומצת מאוד של חיפוש וסקירה אכן איתרנו מקום שבו יש בוודאות כמות עסקית של זהב. התורה הרי מבטיחה "וזהב הארץ ההיא טוב". אנחנו עובדים על זה כבר כמה שנים וכעת אחרי בדיקות גיאולוגיות צילומי לוויין וחוות דעת מומחים מרחבי העולם אנחנו ערוכים להתחיל בקידוחים", אומר גליק ל'כיפה'.

לטענתו, בתוך 30 יום הם רוצים לרדת לשטח ולהתחיל לחפור אחרי הזהב שלדבריו בדיקות האדמה המעבדתיות אישרו שהוא באיכות גבוהה. גליק טוען כי יספק את כל הנתונים והמידע הנדרש למשקיעים הפוטנציאלים כדי שיוכלו לבחון את ההשקעה.

גליק שעוסק ביום יום בהדרכת אורחים ותיירים בהר הבית, נורה לפני כמה חודשים על ידי מתנקש מוסלמי בשל פעילותו לעלייה להר הבית. הוא הצליח להתאושש מהפציעה החמורה והוא ממשיך בניסיונותיו לקדם את נושא הר הבית.

רק לפני שבועיים החליט בית המשפט כי יש לאפשר לגליק לעלות להר הבית למרות התנגדות המשטרה. כזכור, הורה בית המשפט למשטרה לפצות את גליק בחצי מיליון שקל על שמנעה ממנו לעלות להר הבית למרות שלא הייתה סיבה חוקית לכך.