האם ימצא פתרון למבנה סניף ´בני עקיבא´ בת ים?

בעקבות מאבקם של חניכי הסניף למניעת הריסת מבנה הסניף ובית הכנסת שבתוכו, הודיע השר נפתלי בנט כי יבדוק את הנושא ויציע פתרון מוסכם בתוך 48 שעות

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 15/09/14 17:26 כ באלול התשעד

האם ימצא פתרון למבנה סניף ´בני עקיבא´ בת ים?
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

לאחר שנתיים של פעילות אינטנסיבית של בוגרי סניף בת ים למניעת הריסת המבנה, נפגשו אמש מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, ונציגי קהילת הציונות הדתית בבת-ים, עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. במהלך הפגישה סיכמו על המשך מציאת פתרון מוסכם שיציל את הסניף מהריסה.

המתחם, שהינו מרכז הציונות הדתית הגדול ביותר בגוש-דן, משרת כ-1,200 משפחות וכולל בית כנסת פעיל, מרכז הנצחה לחללי צה"ל וכן את סניף בני-עקיבא המרכזי בבת-ים. לפני כשנה נמכר השטח לטובת הקמת מגדל מגורים.

במהלך הפגישה הודיע בנט כי הוא ממנה את עוזרו, עמיחי סיבוני, לרכז את הטיפול בביטול עסקת המכירה. הליך הביטול אושר כבר על ידי הקבלן שרכש את הקרקע, וכן על ידי תנועת הפועל המזרחי שביצעה את המכירה. בנוסף, לבקשת השר, נערכה בדיקה במסגרתה התברר כי למתחם, הכולל את בית הכנסת הגדול ביותר של הציונות הדתית בעיר, לא מוצע שום פתרון אחר ולא ניתן להעבירו לקרקע אחרת. השר ביקש כי סיבוני יסיים את כל בירוריו עד לתום 48 שעות.

סולומון עזרא, אביו של סמ"ר גד עזרא שנפל בקרב בג'נין וזכה בצל"ש לאחר מותו, השתתף בפגישה כנציג המשפחות השכולות המתנגדות להריסת מתחם ההנצחה שקיים במקום. ואמר: "אני מבקש ממך שתיתן גם לנכדים שלי להתחנך איפה שהבן שלי התחנך, ולגדול היכן שגדל".

במקביל ציינו נציגי המתחם בפני השר כי אין שום תקדים במדינת ישראל להריסת בתי כנסת פעילים, למעט בגוש קטיף. הרבנות הראשית ורבני הציונות הדתית כבר פרסמו פסקי הלכה האוסרים את הריסת המתחם בשל בתי הכנסת הפעילים בו.

יצוין כי מזכ"ל הפועל המזרחי, אבי סולימן, שביצע את עסקת המכירה לקבלן לבקשת הבית היהודי, הודיע בעבר במכתב רשמי כי הוא תומך בביטול העסקה ובהעברת הקרקע לתנועת בני-עקיבא, מה שלמעשה מעביר את הכדור חזרה למגרשו של בנט, שהודיע כי יקבל החלטה בעניין בתוך ימים ספורים.