האם הודח חייל בשל עמדותיו הפוליטיות?

ממסמך שנחשף באתר האינטרנט "הקול היהודי" עולה כי חייל ששירת באוגדת יהודה ושומרון הודח מתפקידו על ידי תא"ל ניצן אלון, מטעמים פוליטיים מובהקים. צה"ל: המסמך מזוייף

חדשות כיפה אורי פולק 25/07/11 20:27 כג בתמוז התשעא

האם הודח חייל בשל עמדותיו הפוליטיות?
דובר צהל - אילוסטרציה, צילום: דובר צהל - אילוסטרציה

האם מפקד אוגדת יהודה ושומרון הורה לסלק חייל מתפקידו, בשל עמדותיו הפוליטיות? על פי מסמך שנחשף באתר האינטרנט "הקול היהודי" עולה כי תא"ל ניצן אלון הורה לפלוט חייל ששירת באוגדת יהודה ושומרון, תושב היישוב "אש קודש" שבאזור שילה, בנימוק המתייחס לדעותיו הפוליטיות ולמקום מגוריו של החייל.

על פי הדיווח, החייל הוא פנחסי בר און (21), נשוי ואב לילד, שנלחם כדי להתגייס לצה"ל, זאת בשל תיקים פליליים שנפתחו נגדו במהלך תקופת ההתנתקות. לאחר מאבק עם רשויות הצבא ולאחר שהתקבל אישור משירות הביטחון הכללי לגיוסו, שירת בר און כ-ע' קצין חימוש בחטיבת בנימין. בר און המשיך בשירותו לקורס קצינים ,ממנו הודח בסוף ההשלמה החילית, כשבוע לפני תום הקורס.

בסיכום ראיון הפליטה שנערך בין בר און למפקדיו, נכתב במסמך שהועבר לו כי "מפקד אוגדת איו"ש נתן הוראה להעביר את החייל תפקיד עקב דעותיו הפוליטיות ומקום מגוריו" - וכי זו הסיבה להדחתו.

בסיכום הראיון נכתב כי "בסה"כ החייל היה חייל מצויין שהגדיל ראש ותפס הרבה תחומים מיוזמתו… החייל עשה את תפקיד הע. קח"ש בהצלחה יתירה, תרם רבות לחטיבה… והוא עובר תפקיד אך ורק בגלל הוראה ממפקד האוגדה".

צה"ל: המסמך מזוייף

בצה"ל הטילו דופי במהימנותו של המסמך ואף הנחו את המשטרה הצבאית החוקרת לבדוק את נסיבות האירוע, המוגדר על ידי הצבא כ"חמורות". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מבירור ראשוני של האירוע עולה כי מדובר במסמך מזויף. מפקד פיקוד המרכז הורה על פתיחת חקירת מצ"ח בנושא. עוד טרם כתיבת המסמך המזויף הועבר החייל מתפקידו בהנחיית המח"ט וללא קשר למסמך זה".

כפי שדווח בכיפה, לפני כחודש נחשף כי תא"ל אלון תדרך את פקודיו והדגיש כי הוא מבקש לתחקר חיילים המתגוררים בהתנחלויות, ביניהם חיילים דתיים, זאת מפני שהם עלולים להדליף מידע על פינוי עתידי של מאחזים. "עלינו כמפקדים לבדוק ולאפיין בצורה יסודית את רקע החיילים. יש לראיין את החיילים בעלי הפוטנציאל שעלולים לפגוע בביטחון המדינה ולשבצם בהתאם בתפקידים בהם אינם חשופים למידע רגיש", לשון המכתב שנשלח אל המפקדים.

השבוע נפגשו רבנים בכירים בציונות הדתית עם תא"ל אלון, ביניהם הרבנים חיים דרוקמן ואלי סדן, זאת על רקע ההתקפות האישיות נגדו בעת האחרונה. הרבנים חיזקו את ידיו של הקצין הבכיר ומתחו ביקורת נוקבת על ההתקפות האישיות נגדו בעת האחרונה.