האם בית המשפט יקבע שאסור לפעילי 'להב"ה' להפגין מול חתונת הערבי והיהודייה?

ביום ראשון בערב צפויה להתקיים חתונתם של מחמוד ומורל ופעילי להב"ה מתכוננים לערוך במקום הפגנה נגד התבוללות. החתן הגיש צו המורה לאסור על קיום המחאה, וביהמ"ש ידון בנושא בבוקר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/08/14 21:30 כ באב התשעד

האם בית המשפט יקבע שאסור לפעילי 'להב"ה' להפגין מול חתונת הערבי והיהודייה?
Rhett Sutphin-cc-by, צילום: Rhett Sutphin-cc-by

האם הפגנת ארגון להב"ה מול חתונה מעורבת - ערבית יהודית - תתקיים ביום ראשון בערב? מחר בערב (א') צפויים מחמוד ומורל, תושבי יפו, לערוך חתונה בראשון לציון. כששמע ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין על החתונה המעורבת קרא לתומכיו לבוא ולהפגין כנגד האירוע.

"יום ראשון כולנו בראשון! נבלה נעשתה בישראל! אנחנו לא שותקים אנחנו מגיעים למחות. תבואו עם שלטים ורמקולים. בשם ה' נעשה ונצליח! שתפו לכולם! לצערנו זה אמיתי", נכתב בעמוד הפייסבוק החדש של ארגון להב"ה שבינתיים ייתכן שנסגר.

בראיון לגל"צ אמרה הכלה מורל כי הזוג שכרו מאבטחים של אולם האירועים שיאבטחו את האירוע. "אנשים רוצים שיהיה לנו רע, אבל הם לא יצליחו בזה. אנחנו מתחתנים בהסכמה ואנחנו אוהבים". אנשים לא יודעים לעשות דו קיום בארץ ישראל". מורל ציינה כי אביה, המתנגד לחתונה, לא יופיע אך אימה מקבלת את החתונה באהבה ובשמחה. החתן מחמוד טען כי אינו מוטרד מהאיומים של ארגון להב"ה.

עם זאת, מתברר כי החתן מחמוד מנצור פחות רגוע ממה שנראה בדבריו, ובעקבות הטרדות של אנשי להב"ה, וכן פרסום שמו ומספר הטלפון של אולם האירועים, הגיש צו המבקש לאסור על בנצי גופשטיין לקיים מחאה נגד החתונה. שופטת בית משפט השלום בראשון לציון עריה מרדכי קבעה דיון בבקשתו של החתן ליום ראשון בבוקר, היות וכאמור החתונה וההפגנה מתוכננות ליום ראשון בערב.

בא כוחו של גופשטיין עו"ד איתמר בן גביר אומר כי: "מדובר בצעד חסר תקדים שאדם פרטי מנסה למנוע מחאה, ואני מקווה שבית המשפט יפעל על פי החוק והדין, ויפסוק נגד המבקש הוצאות משמעותיות. ישראל היא מדינה דמוקרטית, במהלך עשרות שנים ראינו הפגנות של אנשי השמאל הקיצוני, אנשי התנועה האיסלאמית ועוד ועוד, ומדינת ישראל התירה הפגנות אלה כאשר היא מגדירה את המחאה כציפור נפשה של הדמוקרטיה"

עוד הוסיף עו"ד בן גביר כי :"זכותו של מרשי ומאות אזרחים לקיים מחאה נגד תופעת ההתבוללות, מדובר בתופעה חמורה וקשה המסכנת את קיום מדינת ישראל, ואם צריך נקיים דיון עקרוני ונזכיר למוחמד מנצור שכאן זה לא שלטון חמאס, מותר להביע דעות, גם אם הם מאוד מאוד מרגיזות אותו" דברי עו"ד בן גביר.