האלוף גרשון הכהן: אנחנו עוד לא מבינים כמה ההתנתקות הייתה בעייתית

מפקד כוחות צה"ל בהתנתקות האלוף גרשון הכהן, הביע את דעתו בנוגע להתנתקות מגוש קטיף, אשר עליה פיקד, למרות היותו עדיין קצין בשירות. "זה דבר נורא, אנחנו עוד לא מבינים עד כמה הוא בעייתי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/12/14 21:25 יט בכסלו התשעה

האלוף גרשון הכהן: אנחנו עוד לא מבינים כמה ההתנתקות הייתה בעייתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האלוף גרשון הכהן שפיקד על כוחות צה"ל בהתנתקות מגוש קטיף בהתבטאות חסרת תקדים בנוגע לגירוש. בראיון ברדיו גלי ישראל סיפר כהן על חוויותיו הרבים משירותו הארוך ורווי החוויות לרגל הוצאת ספרו החדש. בתשובה לשאלה מה היה הרגע הקשה ביותר שלו בשירותו הצבאי, ענה הכהן "חורבן גוש קטיף. זה הדבר הכי קשה שפיקדתי עליו. זה דבר נורא, אנחנו עוד לא מבינים עד כמה הוא בעייתי"

כזכור, הכהן היא מפקד כוחות צה"ל בזמן ההתנתקות ופיקד בפועל על גירוש כ-8000 איש מבתיהם בגוש קטיף. בזמן ההתנתקות גורמים בציונות הדתית הפעילו על הכהן לחץ עצום לסרב פקודה, שכן הוא בן הציונות הדתית עצמו, ואף למד עם הרב רפי פרץ, הרב הצבאי הראשי היום, באותה כיתה בישיבת נתיב מאיר בירושלים.

בהמשך הראיון התייחס הכהן לבעייתיות שבעקירת יישובים ואמר "אני מאמין שהקטר של התנועה הציונית זו ההתיישבות וערב ההתנתקות היו שתי אפשרויות במקום הזה שעמדנו בו. אחת, לומר שהנהר הציוני מגיע למחסום ונסוב לאחור והיו כאלה שכך רצו שיהיה. הדבר שאני מאמין בו זה שהקטר הזה של ההתיישבות, הוא חיוני והנהר הציוני הגיע למחסום, עקף אותו וימשיך. כי אין לנו קטר יותר משמעותי מההתיישבות בשביל באמת לרשת את הארץ", סיכם הכהן.