האישה לקתה באלצהיימר, הבעל קיבל אישור לשאת אישה שניה

בבית הדין הרבני האזורי בטבריה החליטו הדיינים כי בעל אשר אישתו לקתה באלצהיימר יוכל להתחתן בשנית, זאת מכיוון שאין כל אפשרות שיחול שיפור במצבה הבריאותי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/07/15 17:14 יא באב התשעה

האישה לקתה באלצהיימר, הבעל קיבל אישור לשאת אישה שניה
shutterstock, צילום: shutterstock

בית הדין הרבני האזורי בטבריה החליט כי בעל, שאישתו לקתה באלצהיימר, יוכל להתחתן בשנית, זאת לאור מצבה הבריאותי של האישה.

בני הזוג המתגוררים במושב בצפון נשואים 39 שנה. הבעל, בן 62, והאישה בת 58. לפני כחמש שנים חלתה האישה במחלת האלצהיימר ולפני כשנה וחצי היא עברה לבית אבות סיעודי. במוסד הסבירו כי "גברת פלונית התקבלה לפני כשנתיים. היא טופלה בביתה על ידי בעלה במסירות ובדאגה רבה למצבה, והוא העבירה למוסדנו כמצבה הקוגנטיבי והתפקודי מדרדר כל הזמן, כיום לא ניתן ליצור עמה קשר מילולי, אינה מבינה את הנאמר לה. מבחינה קוגניטיבית יכולותיה פגועות ביותר, ליקוי משמעותי בהתמצאות, הבנה, קשב ושפוט, ולא ניתן להבין רצונה ומה מצבה".

לאחרונה פנה הבעל לבית הדין הרבני וביקש לשאת אישה שניה, זאת "בלא לגרוע מחובתו למזונות אשתו וכיסוי כל צרכיה הרפואיים והאחרים", כך על פי בית הדין. " הבעל הציג את המסמכים המעידים כי הובטח המימון המלא לאשפוז האשה במוסד הסיעודי שבו היא נמצאת, וזאת ללא הגבלת זמן, ובנוסף הבעל התחייב בקניין לכסות כל הוצאה שתתעורר בעתיד בגין מצבה הרפואי של האשה, במידה ולא יימצא מימון חילופי".

בית הדין הרבני קבע כי הבעל יוכל לשאת אישה שניה, זאת למרות שאישתו בחיים, בשל מצבה הבריאותי, כשאת האישור העקרוני יספק הרב יצחק יוסף, נשיא בתי הדין הגדול והרב הראשי, וכן תוסדר חתימת מאה רבנים על פסק הדין על מנת שיוכל להינשא בשנית.