"האיחוד הלאומי" סירבה להצטרף לממשלה

ח"כ יעקב (כצל´ה) כץ דחה את הצעתו של נתניהו להצטרפות אל הממשלה, זאת מפני שראש הממשלה סירב להכריז על בנייה נרחבת בירושלים

חדשות כיפה אורי פולק 10/03/11 00:00 ד באדר ב'

"האיחוד הלאומי" סירבה להצטרף לממשלה

סיעת "האיחוד הלאומי" סירבה להצטרף לממשלה, זאת על אף הזמנתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. יו"ר הסיעה, ח"כ יעקב (כצלה) כץ, סירב למהלך מאחר ונתניהו לא היה מוכן להיעתר לדרישתו ולהכריז על בנייה נרחבת בירושלים ובמעלה אדומים.

מדובר במהלך שיזמו ראש לשכתו של נתניהו, נתן אשל וחבר הכנסת מ"הליכוד" - זאב אלקין, זאת כדי לבסס תוכנית מגירה המבטיחה לראש הממשלה גיבוי לקראת הצגת תוכניתו המדינית. התרחיש הפוליטי הוא כי במקרה וייערכו שינויים בהרכב הקואליציה, יצטרפו חברי "האיחוד הלאומי" אל הממשלה כדי לבסס את מעמדו של נתניהו.


(צילום: יחצ)


גורם ב"איחוד הלאומי" הסביר בשיחה עם כיפה כי לא מדובר בהצעה יוצאת דופן וכי כמדי חודשיים נוהגים בסביבתו של ראש הממשלה לבחון את אפשרות ההצטרפות של "האיחוד הלאומי". "הרעיון הוא לשמור את הסיעה בכיס של נתניהו, כדי שזה יוכל לשלוף את המפלגה ולצרפה לממשלה - בעת פקודה", ציין הגורם.

בסביבתו של ח"כ מיכאל בן ארי הובהר בשיחה עם כיפה כי כל יוזמה של הצטרפות אל הקואליציה - לא כללה התייחסות אל בן ארי, אשר לא מעוניין להיות שותף למהלכי הממשלה. דוברו של ח"כ בן ארי, איתמר בן גביר, מסר לכיפה כי הוא "מחזק את ידיו של כצלה על סירובו להיכנס לממשלה. ממשלת ההקפאה לא ראויה שנהיה חברים בה".

מח"כ יעקב (כצלה) כץ לא נמסרה תגובה, זאת בשל העובדה כי הוא שוהה כעת בחו"ל - אך דוברו אישר כי הצעתו של ראש הממשלה הושבה ריקם, זאת בעקבות סירובו להמשך הבנייה בבירה.