האיחוד הלאומי נגד גל"צ

המפלגה איימה בהגשת דיבה נגד תחנת הרדיו, זאת בשל ידיעה שטענה כי אורי ברעם, העצור בחשד להסתה נגד שי ניצן, שימש כרכז במפלגה. גל"צ - התנצלו

חדשות כיפה אורי פולק 23/01/11 00:00 יח בשבט התשעא

האיחוד הלאומי נגד גל"צ
יחצ, צילום: יחצ

מפלגת "האיחוד הלאומי" איימה בהגשת תביעת דיבה נגד תחנת הרדיו "גלי צה"ל", זאת בעקבות ידיעה שפרסמה התחנה ובה נטען כי אורי ברעם, העצור בחשד לפרסום סרטוני ההסתה נגד המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, שימש בעברו כ"רכז באיחוד הלאומי".

כזכור, ברעם עומד מאחורי יצירת והפצת הסרטון "מוות לפרקליט המדינה שי ניצן", בו נכתב בין היתר כי "שי ניצן הבוגד, הוא המשנה לפרקליט המדינה. במקום להגן על עם ישראל מהערבים, הוא מחפה על הערבים החזירים ומשתף איתם פעולה נגד יהודים. הדבר היחיד שיעזור זה לרצוח את שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה. הוא משתף פעולה עם האויבים ודינו בוגד ורודף וחייבים לרצוח אותו. הוא רודף יהודים ומתנכל ליהודים. הוא מגן על ערבים ומשתף איתם פעולה".

הידיעה הקושרת בין ברעם ל"איחוד הלאומי" שודרה במהדורת החדשות של השעה 09:00 הבוקר (א), זאת לאחר הכחשות חוזרות ונשנות שפרסם "האיחוד הלאומי" בשבוע שעבר, לפיהן ברעם לא הועסק מעולם על ידי המפלגה. דובר המפלגה, הראל כהן, שיגר הבוקר מכתב זועם אל תחנת הרדיו, תוך מסירת העתקים לידי הרמטכ"ל ושר הביטחון, בה הוא טוען לרדיפה פוליטית מטעם גלי צה"ל.

"הדברים הם שקריים ומכוונים על מנת להכפיש את שמנו, כהמשך העבודה היומיומית של גלי צה"ל להכפיש את כל מי שקשור עם בנין התורה והארץ", כותב כהן. לדבריו, "15 דקות לאחר פרסום הידיעה יצרתי קשר עם הקו האדום באולפנכם והודעתי למפיקה שאם לא תשודר התנצלות נאלץ לתבוע אתכם בתביעת דיבה".

כהן טוען במכתבו כי מספר דקות לאחר פנייתו, נוצר קשר טלפוני בינו לבין הכתב הפוליטי של גל"צ, עידן קוולר. "קוולר מסר לי בשם העורך ש"הידיעה" תימחק. בשם מנכ"ל האיחוד הלאומי מר נחי אייל דרשתי התנצלות משודרת תוך הודעה שאם לא ייעשה כן, נתבע את גלי צה"ל בגין הוצאת דיבה", כותב כהן.

בעקבות האיום מצד "האיחוד הלאומי" התנצלו בגלי צה"ל על הטעות כשהעיתונאית יעל דן התנצלות על פרסום הדברים. מגלי צה"ל נמסר בתגובה לפניית כיפה כי "אמנם חלה טעות מסוימת בניסוח של הכתבת לגבי מהות הקשר של אורי ברעם עם מפלגת האיחוד הלאומי, שעליה גם התנצלנו בשידור. יחד עם זאת חשוב לציין כי פרוטוקול בית המשפט מראה בפירוש כי כשנשאל אורי ברעם בחקירתו במשטרה לגבי מקום עבודתו, השיב כי הוא עובד במשהו שקשור לאיחוד הלאומי ושם הוא בקשר עם חבר כנסת".

ובתוך כך, פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (א) לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד ברעם, זאת באשמת בהסתה לאלימות או לטרור, הסתה לגזענות, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה להאריך בינתיים את מעצרו, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.